شناسهٔ خبر: 32503356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد اخلاق حوزه:

سربازی امام عصر(عج) به انسان ارزش و آبرو می‌دهد

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم خطاب به طلاب گفت: باید طلبگی را قدر بدانیم و ملامت‌های دیگران نباید ما را از هدف و انتخاب خود که طبق فرمایش قرآن بهترین انتخاب است، دلسرد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان، در اردوی طلیعه حضور طلاب مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: زیارت حضرت معصومه (س) که در وصف آن « فداها ابوها » آمده و تنها بانوی غیر معصومی است که زیارت‌نامه ایشان از معصوم وارد شده است، بسیار با فضیلت است و در روایات است که هر کس حضرت معصومه (س) را با معرفت و باور به مقام معنوی ایشان زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

وی ادامه داد: انسان باید در زندگی خود به دنبال کشف حقیقت و ارزش‌های وجودی خود باشد، که اگر به گوهر وجودی خود پی ببرد خدا را دوست خواهد داشت و همین امر موجب می‌شود نماز، عبادت، قرآن خواندن و بندگی او رنگ بوی خدایی بگیرد.

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: خدای متعال در وجود انسان ثروت عظیمی قرار داده است و در مقابل این نعمتی که به انسان عطا کرده، چیزی جز بندگی نمی‌خواهد؛ انسان نمی‌تواند خدا را دوست نداشته باشد و این دوست داشتن خدای متعال زمانی حاصل می‌شود که انسان به عظمت و ثروت وجودی خود پی ببرد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که با انسان به آن دنیا می‌رود و به حال او مفید خواهد بود، داشتن اخلاق حسنه است؛ اخلاق زیبایی‌ها و نورانیت درونی انسان را آشکار می‌کند و همان گونه که در روایات بیان شده است انسان با اخلاقی که دردنیا داشته محشور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان افزود: سربازی امام عصر (عج) و نوکری مادرش حضرت زهرا (س) به انسان ارزش و آبرو می‌دهد و طلبگی مصداق نوکری حضبرت زهرا (س) است و باید طلبگی را قدر بدانیم و ملامت‌های دیگران نباید ما را از هدف و انتخاب خود که طبق فرمایش قرآن بهترین انتخاب در جهت هدایت بندگان است، دلسرد کند؛ باور داشتن به این که طلبگی در این عصر کنونی بهترین انتخاب است باعث می‌شود انسان در مسیر خود با قدرت هر چه بیشتر قدم بردارد.

 

نظر شما