شناسهٔ خبر: 32500809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فایننشال تایمز: کیفیت نفت خام ایران دقیقا همان چیزى است که مورد تقاضاى بازار است

روزنامه فایننشال تایمز نوشت کیفیت نفت خام ایران دقیقا همان چیزى است که مورد تقاضاى بازار است و در صورت حذف نفت این کشور، نفت خام سنگین به اندازه کافی وجود نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک تاجر اروپایى نفت نوشت کیفیت نفت خام ایران دقیقا همان چیزى است که مورد تقاضاى بازار است. در صورت حذف نفت ایران، نفت خام سنگین به اندازه‌اى که نیاز بازار براى تولید گازوئیل و سایر فرآورده هاى متوسط نفت خام (شامل نفت سفید، نفت کوره و سوخت جت) را تامین کند، وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است، آمریکا اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند، اما در آبان‌ماه گذشته و موعد برگشت تحریم‌های اصلی، واشنگتن معافیت‌هایی را به مدت شش ماه برای هشت کشور واردکننده نفت و انرژی از ایران از جمله هند، چین و کره جنوبی صادر کرد. با این حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته، ۱۰ روز پیش از پایان رسمی این دوره شش ماهه تأکید کرد واشنگتن از این پس هیچ معافیت تحریمی برای خرید نفت ایران را تمدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما