شناسهٔ خبر: 32500726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: برق مصرفی معابر شیروان به یکسوم کاهش می یابد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: طرح اصلاح و تقویت شبکه روشنایی و نصب چراغ های کم مصرف در معابر این شهر آغاز شد که با تکمیل آن برق مصرفی این بخش به یکسوم کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -

امین رضا مرآتی روز جمعه در حاشیه برگزاری مانور اصلاح چراغ های روشنایی معابر شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار اختصاصی برای اجرای این طرح را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، میزان روشنایی معابر به 3.5 برابر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: طرح مزبور با همت اداره برق شیروان و پشتیبانی شرکت برق استان در هسته مرکزی شهر، در حد فاصل بوستان شهید فهمیده تا چهارراه دفاع مقدس و خیابان های سعدی و کاشانی تا دوربرگردان اول و 2 میدان ورودی و خروجی شهر اجرا می شود.
وی گفت: در این طرح چراغ های ال.ای.دی با توان 80 وات جایگزین چراغ های 250 وات می شود که در سه ماه آینده نیز افزون بر هزار دستگاه چراغ 35 وات ال.ای.دی در معابر فرعی شهر نصب خواهد شد.
مرآتی با اشاره به بی نیازی 5 ساله چراغ های کم مصرف نصب شده به سرویس، اضافه کرد: اجرای این طرح باعث کاهش میزان خاموشی ها و نیز کاهش تردد بالابرها در هسته مرکزی شهر خواهد شد.
فرماندار شیروان گفت: طرح اصلاح روشنایی و نورپردازی در پیاده روها و فضاهای سبز شهر هم با کمک شهرداری اجرا خواهد شد که نقش موثری در زیباسازی سیما و منظر شهری خواهد داشت.
شهرستان شیروان 64 هزار مشترک برق دارد که 44 هزار مشترک شهری و 20 هزار مشترک روستایی اند.
7186/5132

نظر شما