شناسهٔ خبر: 32500703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا قادر به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیست

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اگر بنا باشد دشمن دست ایران را برای صادرات نفت ببندد ما هم توان مقابله داریم، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‎هایی مطمئن باشند این سیاست آنها به نتیجه نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های نمازجمعه این هفته گرگان، با گرامیداشت روز کارگر اظهار کرد: کارگران در پیشرفت و اقتصاد کشور نقش اساسی دارند و کار و کارگری از دیدگاه اسلام مقدس و عبادت است.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند خداوند دائماً مشغول ربوبیت این عالم است، افزود: باید گفت همه اعم از استاد دانشگاه، دانشجو، کشاورز، کسبه و ... کارگر هستند، گاهی اوقات انسان با هدف شخصی کار می‎کند اما گاهی اوقات انسان در کنار منافع شخصی، نگاه مثبت و با هدف پیشرفت و توسعه کشور کار می‎کند که این نگاه باید گسترش یابد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اگر کشورهای دنیا از جمله ژاپن به رشد و توسعه دست یافتند به‎دلیل انگیزه و هدف‎گذاری در کار بوده و مردم این کشور تنها به سود و منافع شخصی فکر نکردند، ابراز کرد: در کنار منافع شخصی باید هدف بزرگتر یعنی پیشرفت و خدمت به توسعه کشور و خدمت به مردم مدنظر باشد و این همان شاخصه‎ای است که در نظام مقدس اسلامی از همه افراد در هر جایگاه شغلی انتظار است.

هدف شوراها خدمت به مردم و کشور باشد

نورمفیدی با گرامیداشت نهم اردیبهشت‎ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: یکی از بهترین مواد قانون اساسی ما تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستاها است.

وی ادامه داد: اگر هم مردم و هم اعضای شوراها با هدف و مبنا خدمت به مردم و کشور وارد عرصه شوند بسیار خوب است اما اگر مبنای ورود به عرصه شوراهای اسلامی شهر و روستا منافع شخصی و رسیدن به خواسته‎های شخصی باشد این مسأله، امر بسیار مبارک قانون اساسی را خراب و مردم را بی‎رغبت می‎کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان متذکر شد: امیدوارم عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا همان عملکرد مورد نظر قانونگذاران باشد تا کشورمان پیشرفت کند چراکه کشور با شعار و حرف رشد نمی‎کند.

رفتار و گفتار معلم باید انسان‎ساز باشد

نورمفیدی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم تصریح کرد: از اقدامات مهم شهید مطهری معرفی به‎روز اسلام بود که کار بسیار ارزشمند است چراکه بسیاری از افراد عالم و دانشمند هستند اما قادر نیستند علم خود را به‎روز کنند.

وی تأکید کرد: معلمان باید روش و راه استاد مطهری را مبنای کار خود قرار دهند، معلم نباید تنها مسائل علمی را در کلاس درس بیان کند بلکه معلم و استاد باید با گفتار و رفتار خود انسان بسازد و به همین علت است که امام راحل فرمودند معلمی شغل انبیاء است.

نقش پُررنگ سربازان گمنام برای تأمین امنیت کشور

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه هفته گذشته ولادت امام زمان(عج) و روز سربازان گمنام بود، گفت: به تعبیر امام راحل سربازان گمنام امنیت کشور را بر عهده دارند و ایجاد امنیت کار بسیار سختی است و جای دارد از سربازان گمنام امام زمان(عج) که برای ایجاد امنیت تلاش و جانفشانی می‎کنند قدردانی کنیم.

نورمفیدی اضافه کرد: در حالی که گروه‎های تروریستی مانند داعش برخی از کشورهای منطقه را به ناامنی کشاندند اما سربازان گمنام با چشمانی باز و هوشیار از کشورمان مراقبت کردند و این گروه‎های تروریستی را قبل از انجام عملیات رسوا کرده و به مجازات رساندند.

وی متذکر شد: نعمت امنیت از نعمت‎های مجهول است که ممکن است همه افراد لمس نکنند اما افرادی برای ایجاد این نعمت ارزشمند که از بزرگترین نعمات الهی است تلاش می‎کنند.

صفر شدن صادرات نفت ایران بازارهای نفتی را آشفته می‎کند

امام جمعه گرگان با اشاره به روز 10 اردیبهشت‎ماه روز خلیج فارس توضیح داد: خلیج فارس به‎دلیل وجود تنگه هرمز منطقه بسیار حساسی از لحاظ اقتصادی، سیاسی و ... است، تنگه هرمز یکی از مهم‎ترین تنگه‎ها است که در این منطقه قرار گرفته و خلیج فارس را به دریای عمان وصل می‎کند.

نورمفیدی یادآور شد: در سال 2016، 18 و نیم میلیون بشکه نفت روزانه از این تنگه عبور می‎کرد که شامل 30 درصد نفت ترانزیت‎شده در دریاها بود و بیشترین نفت کشف‎شده در دنیا در منطقه خلیج فارس است لذا همیشه قدرت‎ها درصدد این بودند که خلیج فارس و تنگه هرمز را در اختیار خود بگیرند.

وی با بیان اینکه دو سوم خزائن نفتی در خلیج فارس قرار دارد که این منطقه در اشراف جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملاً به خلیج فارس و تنگه هرمز اشراف دارند و این مهم مانور قدرت برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا باید فکری به حال رئیس جمهور خود کنند که بدون هیچ فکر و مبنایی تصمیم می‎گیرد، تأکید کرد: چگونه ترامپ جولان را در اختیار اسرائیل قرار می‎دهد و این اقدامات نشان می‎دهد وی دیوانه است و مایه خجالت مردم آمریکا است.

امام جمعه گرگان با بیان رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید اخیراً اعلام کردند که درصدد هستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، اذعان کرد: قبلاً هم اوباما به‎دنبال این مسأله بود اما موفق نشد، اگر بنا باشد دشمن دست ایران را برای صادرات نفت ببندد ما هم توان مقابله داریم چراکه تنگه هرمز در اختیار ما است و 30 درصد نفت دنیا از این منطقه عبور می‎کند و اگر در این منطقه اتفاقی بیفتد کل دنیا به‎هم می‎ریزد.

نورمفیدی گفت: در بازارهای جهانی نفت مسائل اقتصادی و سیاسی ایفای نقش می‎کند که مسائل اقتصادی اگر عرضه زیاد و تقاضا کم شود قیمت نفت کاهش می‎یابد و اگر عرضه کم و تقاضا زیاد باشد قیمت افزایش می‎یابد و اگر ترامپ صادرات نفت ایران را به صفر برساند در تأمین نفت با مشکل مواجه می‎شوند و کمبود نفت به‎وجود می‎آید و به اذعان برخی کارشناسان در این صورت قیمت نفت تا 250 دلار هم می‎رسد که برای آمریکا پرهزینه است.

وی با بیان اینکه با صفر رساندن صادرات نفت ایران، اوضاع بازارهای نفتی آشفته می‎شود و آمریکا قادر به حل آن نخواهد بود، افزود: در حوزه سیاسی نیز برخی از کشور را دچار مشکل می‎کند و  هفت کشور اعم از چین، ژاپن، ترکیه و ... که از تحریم نفتی ایران معاف بودند معافیت آنها برداشته شد و مشمول این تحریم شدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: برخی از کشورها مانند چین که به نفت فراوان احتیاج دارد با مشکل مواجه شده و باید از کشورهای در اختیار آمریکا نفت خریداری کند و این به معنای آن است که چین پیچ انرژی خود را در اختیار آمریکا قرار دهد و به طور قطع چنین کاری نمی‎کند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: همه شیوخ عربستان سعودی از مزدوران آمریکا هستند و اگر آمریکا اجازه ندهد به کشوری مانند چین نفت نمی‎فروشند، یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‎هایی مطمئن باشند این سیاست آنها به نتیجه نخواهد رسید.

وی ابراز کرد: دیگر آن روزها که هر چه آمریکایی‎ها می‎گفتند عملی می‎شد گذشت و امروز قدرت‎ها و محاسبات بسیاری در دنیا وجود دارد و اینطور نیست که هر چه آنها اراده کنند عملیاتی شود.

امام جمعه گرگان به شکست مفتضحانه آمریکا در طبس اشاره کرد و گفت: شن لشکر خداوند شد و آمریکا شکست خورد.

انتهای پیام/83018/ق

نظر شما