شناسهٔ خبر: 32500695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقشه شوم امارات برای گسترش هرج و مرج در تعز ادامه دارد

تشدید درگیری میان نیروهای وابسته به امارات با پلیس در شهر تعز در جنوب غرب یمن ده‌ها کشته و زخمی از بین نظامیان و غیرنظامیان برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌ها در شهر تعز میان نیروهای یمنی با شبه‌نظامیان یک گروه مسلح از جمعه هفته گذشته تاکنون ادامه دارد و به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

وبگاه خبری الخلیج اونلاین به نقل از منابع امنیتی و شاهدان گفتند: درگیری‌هایی که در آن انواع مختلف سلاح به کار گرفته شده بین نیروهای امنیتی با شبه نظامیان معروف به گردان‌های ابوالعباس است  که کمک مستقیم از امارات عربی متحده دریافت می‌کند.

این منابع خبر دادند با تشدید درگیری‌ها در روز پنجشنبه دستکم دو کودک کشته و ده‌ها نفر از جمله غیرنظامیان زخمی شدند.

به گفته منابع مذکور، درگیری‌ها در محله‌های قدیمی شهر تعز جریان دارد و پس از آن صورت گرفته که عناصر ابوالعباس با حمله گسترده به پست‌های امنیتی این مناطق قصد گسترش دامنه تسلط خود و مسدود کردن محله‌ها و خیابان‌هایی را داشتند که پیشتر مقامات تعز موفق به بازگشایی و تامین امنیت آنها شده بودند.

یک مقام تعز در گفت‌وگو با الخلیج اونلاین گفت، مقامات محلی استان ظهر روز پنجشنبه نشستی فوری برای بررسی حملات علیه نیروهای امنیتی در تعز برگزار کردند.

گروه‌های وابسته به ابوالعباس تحت پیگرد امنیتی هستند، آنها متهم به دست داشتن در عملیات‌های ترور در شهر تعز هستند که تاکنون بیش از سیصد کشته از بین افسران و نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی این شهر به جای گذاشته است.

ابوالعباس با نام واقعی «عادل عبده فارع»،  یک فرمانده القاعده است که او را به عنوان فرمانده جبهه شرقی در تعز و فرمانده نیروهای موسوم به حماة العقیدة می‌شناسند و یکی از مهم ترین افراد تحت حمایت امارات شمرده می‌شود. او تحت فرماندهی لشکر 35 زرهی ارتش منصور هادی در تعز فعالیت می‌کند.

عناصر ابوالعباس در داخل محله‌های قدیمی شهر تعز هستند و مانع ورود نیروهای پلیس به آنجا می‌شوند و مقامات تعز این شبه نظامیان را به حمایت از افراد تندروی مسلح در مناطق تحت سیطره خود متهم می‌کنند.

دولت دونالد ترامپ  ابوالعباس را در سال 2018 در لیست تروریسم قرار داد  و او را تحریم کرد. او متهم است که یک مربی نظامی برجسته و مسئول جمع آوری پول برای حمایت مالی از القاعده است.

شهر تعز از زمان اشغال توسط متجاوزان ائتلاف سعودی و مزدورانش بارها شاهد عملیات‌های تروریستی بوده است و روند این عملیات‌ها در سایه هرج و مرج امنیتی و درگیری‌های مستمر که توسط گروه‌ها و باند‌های مسلح برخوردار از حمایت امارات اداره می‌شود، به شکل نگران کننده‌ای تشدید شده است.

به گفته ناظران و سیاستمداران یمن، امارات می‌خواهد مانند عدن در جنوب یمن در تعز هم کمربند امنیتی ایجاد کند از همین رو با گسترش هرج و مرج و اقدامات تروریستی در این شهر از طریق نیرو‌های حامی خود،  به دنبال گسترش دامنه سلطه خود بر تعز است.

انتهای پیام/.

 

برچسب‌ها:

نظر شما