شناسهٔ خبر: 32500425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کره شمالی: صلح در شبه‌جزیره کره به رفتار آمریکا بستگی دارد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه) گزارش داد، رهبر این کشور در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره کاملا به رفتار آمریکا در آینده بستگی دارد و همچنین از وی برای سفر به کشورش در آینده نزدیک دعوت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانگر فشار پیونگ‌یانگ بر آمریکا برای نشان دادن انعطاف بیشتر در قبول درخواست‌های کره شمالی برای لغو تحریم‌هاست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارش امروز خود نوشت: کیم جونگ اون اعلام کرده که نهایتا تا آخر امسال منتظر می‌ماند که آمریکا انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

خبرگزاری KCNA  نوشت که کیم گفته است: در حال حاضر وضعیت در شبه‌جزیره کره و منطقه ثابت است اما به یک نقطه حساس رسیده که ممکن است هر لحظه به وضعیت قبلی بازگردد چرا که آمریکا در نشست اخیر در هانوی رفتار یکجانبه‌ای را با نیت بد در پیش گرفته بود.

کیم جونگ اون گفت: کره شمالی خودش را برای هر وضعیت احتمالی آماده می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری، وی همچنین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کرد تا در یک زمان مناسب به کره شمالی سفر کند و پوتین نیز دعوت کیم را قبول کرد.

کیم جونگ اون همچنین در این دیدار به پوتین گفت که مردم کره شمالی همیشه به یاد جنگجویان ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق که جان خود را برای آزادی کره از حکومت استعماری ژاپن در سال 1945 میلادی فدا کردند، خواهند بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری KCNA، روسیه و کره شمالی توافق کردند که برای افزایش همکاری در زمینه تجارت، اقتصاد، علوم و تکنولوژی اقداماتی انجام دهند. 

برچسب‌ها:

نظر شما