شناسهٔ خبر: 32499913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور پروانه برای 101 پرونده باغ در منطقه یک

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه 101 پرونده باغ در منطقه یک وجود دارد که فرآیند صدور پروانه آنها طی شده است، گفت: انتقال خط 3 به 1 مترو برای کاهش ترافیک منطقه ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در ارتباط با درخواست از شهردار تهران و سایر شهرداران مناطق  ۲۲گانه و برگزاری جلسه شورای شهرداران اظهارداشت: از مدیریت شهری تهران درخواست داریم در خصوص تسریع در تصویب طرح جامع حریم، تخصیص نقدینگی در مطالبات املاکی، تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه ها وتملک خانه های قدیمی، انتقال خط 3 به 1 مترو، طرح رینگ ترافیکی منطقه یک، تعیین تکلیف پرونده باغات و محدودیت فروش تراکم در محدوده های خاص، تعیین تکلیف آرای غیرقابل اجرای رای کاربری های مسکونی، رفع معارضین بستر وحریم رود دره‌ها وانتقال مرکز زباله اوشان همکاری لازم را با منطقه یک داشته باشند.

وی گفت: تسریع در تصویب وانتقال طح جامع حریم یا ابلاغ طرح موضعی حریم منطقه یک می تواند رویکرد سرمایه گذاری را از مسکن به گردشگری و خدمات سوق دهد و حریم را به‌ عنوان بستر مناسب توسعه گردشگری منطقه با مشارکت سرمایه گذاران آماده سازی کند.

موسوی پروژه های نیمه تمام بزرگراه چمران ،35 متری شهید افتخاری ، ادامه ارتش به امام علی(ع) جنوب را از پروژه های مهم منطقه دانست که با تخصیص اعتبار لازم می تواند به زودی به بهره برداری برسند.

شهردارمنطقه یک تملک خانه های قدیمی وفضاهای با ارزش سطح منطقه را از دیگر طرح های اجرایی دانست و گفت:با تخصیص اعتبار لازم برای تملک خانه‌های قدیمی می توان فضاهای با ارزشی را آزاد و برای استفاده عموم آماده سازی کرد.

وی مهمترین راهکار کاهش ترافیک منطقه یک را اتصال خط 3 به 1 و اجرای رینگ ترافیکی در منطقه دانست که با اتصال خطوط مترو ترافیک بخش شرقی منطقه به خصوص محله چیذر با اجرای یک مسیر فرعی قابل حل می‌شود و با اجرای رینگ ترافیکی خیابان ولی عصر(عج) به سمت شمال، خیابان شهرداری غرب به سمت شرق و خیابان شریعتی شمال به سمت جنوب ترافیک این محدوده ساماندهی خواهد شد.

موسوی گفت: 101 پرونده باغ در منطقه یک وجود دارد که فرآیند صدور پروانه آنها طی شده و با تعیین تکلیف آنها حجم بسیاری از مراجعات به شهرسازی کم می‌شود.

این مقام مسئول تعیین تکلیف محدودیت فروش تراکم ممنوع 120 درصد در محدوده‌های خاص را مشکل دیگری دانست و گفت: با توجه به پروانه‌های صادر شده این طرح نیاز به تعیین تکلیف دارد تا این مشکل نیز حل و رضایتمندی شهروندان حاصل شود.

موسوی به 300 هزار متر مربع مسکونی داری رای ماده صد و تخریب اشاره کرد و گفت: نیاز به حمایت حقوقی جهت تعیین تکلیف آرای غیر قابل اجرا در کاربری های مسکونی داریم چرا که حقوق شهرداری توسط این افراد مورد استفاده قرار می گیرد بدون اینکه ریالی به شهرداری پرداخت کنند که با همکاری دستگاه قضایی نیاز به تعیین تکلیف دارند تا رضایتمندی سایر شهروندان بدست آید.

وی همچنین حمایت حقوقی و همه جانبه از طریق ستاد مرکز و دستگاههای مسئول راجهت رفع معارضین بستر وحریم رود دره ها برای ایمن سازی این محدوده ها لازم دانست.

موسوی افزود: تخصیص نقدینگی در مطالبات املاکی منطقه باید سرعت  بگیرد چرا که مطالبات املاکی زیادی در منطقه داریم که می توان از منابع خود منطقه پرداخت شود.

شهردار منطقه یک گفت: مرکز  تخلیه زباله در بلوار اوشان که یکی ازگلایه مندی های شهروندان منطقه یک و کارمندان شهرداری این منطقه است با همکاری و مساعدت شهرداری تهران به مکان دیگری منتقل شود.

وی افزود: مرکز تخلیه زباله دربلوار اوشان باعث نارضایتی ساکنان آن منطقه و 900 کارمند عضو تعاونی مسکن اوشان شده است تا جایی که این تعاونی بعد 13 سال هنوز به نتیجه نرسیده و مهمترین مطالبه کارمندان از مدیریت شهری منطقه یک و تهران است.

انتهای پیام/

نظر شما