شناسهٔ خبر: 32499822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکید وزرای دفاع ایران و روسیه بر تداوم همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با وزیر دفاع روسیه دیدار و پیرامون روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با ارتشبد شایگو وزیر دفاع فدارسیون روسیه دیدار و پیرامون روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه رشد روابط دو کشور در تمام حوزه‌های مورد علاقه اظهار داشت: تعاملات دفاعی و امنیتی بین ایران و مسکو در سایه اراده رهبران سیاسی دو کشور رو به رشد بوده است.

وی با بیان اینکه ‌‌در حوزه‌های روابط دوجانبه، ‌‌دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های زیادی برای افزایش تعاملات دارند، بر توسعه کمی و کیفی همکاری‌های نظامی و دفاعی در جهت تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر دفاع فدارسیون روسیه نیز با بیان اینکه ‌همکاری‌های دفاعی ـ نظامی بین ‌‌ایران و‌ روسیه به سطح بالایی ارتقاء یافته است، اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور در چارچوب مذاکرات آستانه برای مبارزه با تروریسم و برقراری آتش‌بس در سوریه، نقش مهمی داشته است.

ارتشبد سرگئی شایگو‌ در ادامه، نتایج همکاری‌های ارزشمند نظامی میان دو کشور و برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی، فنی را گام مهمی در جهت تقویت روابط راهبردی تهران ـ مسکو دانست و بر استمرار تعاملات و رایزنی‌های نظامی در حوزه‌های آموزشی، فنی و امنیتی میان نیروهای مسلح ایران و روسیه تاکید کرد.

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از سخنانش مراتب همدردی ملت روسیه ‌را با سیل‌ز‌دگان اخیر در ایر‌ان و ‌جان باختن تعدادی از مردم را اعلام کرد و اظهار داشت: ‌روسیه هم به‌سهم خود کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای برای آسیب‌دیدگان این حادثه به جمهوری اسلامی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما