شناسهٔ خبر: 32499384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناشر کودک و نوجوان:

تولید آثار خوب ادبیات کودک در شرایط کنونی سخت است

تهران- ایرنا- ناشر کودک و نوجوان مستقر در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نویسندگان بسیار خوبی در حوزه کودک در کشور هستند که نوشته‌های خوبی نیز دارند اما تولید آثار خوب ادبیات کودک در شرایط کنونی سخت است.

صاحب‌خبر -

مدیر انتشارات «گوهر اندیشه» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت نشر یک کشتی به گل نشسته است که نجات آن حمایت و رسیدگی به شرایط مسبب این امر را می طلبد.
جعفر فرج زاده افزود: افزایش قیمت مواد اولیه صنعت نشر بویژه کاغذ گلاسه به حدی است که ناشر نمی تواند کتاب چاپ کند، چایخانه ها بخاطر گرانی مرکب و لیتوگراف به واسطه افزایش دوبرابری قیمت زینک، تقریبا نیمه تعطیل هستند.
این ناشر افزود: این شرایط به ناشر فشار آورده و باعث افزایش قیمت کتاب از سوی ناشران و در نتیجه کاهش خرید و رکود در حوزه کتاب می شود.
وی این رکود را در سال ۹۷ بسیار بیشتر از ۹۶ عنوان کرد و گفت: این شرایط باعث می شود با وجود اینکه نویسندگان بسیار خوبی در حوزه کودک در بخش های مختلف شعر و داستان اثر خلق می کنند، آثار آنها به مرحله چاپ و توزیع نرسد و مخاطبان از آن بی بهره بمانند.
این ناشر کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی برای ناشران دانست تا از میدان ارتباطی وسیع تری با مشتریان کتاب و مخاطبان بهره مند شده و بخشی از رکود اقتصادی ناشی از شرایط حاکم در طول سال و زیان مالی را جبران کنند.
وی گفت با اشاره به نبود اطلاع رسانی دقیق از کتاب در طول سال، گفت: بنابراین نمایشگاه کتاب به عنوان مرکز عرضه آثار ناشران، تاثیر قابل توجهی در اقتصاد آنان دارد.
بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در بخش ناشران کودک و نوجوان در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.
سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست و چین مهمان ویژه این دوره نمایشگاه است.
فراهنگ**۳۰۰۹ ** 9053

نظر شما