شناسهٔ خبر: 32499344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شریعتمداری: دولت بدنبال ایجاد نظام چندلایه تامین اجتماعی است

گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که ایجاد نظام چندلایه حمایتی تامین اجتماعی وظیفه دولت است و مکلف به تحقق آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد شریعتمداری پنجشنبه شب در جمع تشکل های کارگری و کارفرمایان استان گلستان در گرگان اظهار داشت: با ایجاد نظام چند لایه تامین اجتماعی می بایست قشر کم درآمد جامعه مورد حمایت صندوق های حمایتی مختلف حتی با ورود بخش خصوصی قرار گیرند.
وی که برای بازدید از مناطق سیل زده به گلستان سفر داشت، اضافه کرد: برای گرفتن عکس و فیلم نیامدیم بلکه برای صحبت با مردم و شنیدن مشکلات در جهت حل آن در دولت اینجا حاضر شدیم.
شریعتمداری با اشاره تلویحی به گلایه ها و انتقادات گفت: البته حرف ها و حدیث هایی که در خصوص این سفرها می زنند نشان از تکثر آرا و نظام مردم سالاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: سفر به گلستان قرار بود بی سر و صدا انجام شود زیرا ما گزارشات را بطور مستمر داشتیم و شرایط را از سوی نمایندگان خود رصد می کردیم اما برای از نزدیک دیدن و ارتباط بیشتر با مردم به استان ها می آییم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیل در کنار خساراتی که داشت، سین مهربانی در سفره هفت سین مردم ایران گذاشت، اظهار کرد: بعد از سیل گلستان مردم ایران از سراسر کشور بدون هیچ چشمداشتی به این استان آمدند و هر یک به نوعی از فرهنگ خوب مردم گلستان تقدیر داشتند.
شریعتمداری اضافه کرد: جامعه ایران نسبت به صبوری مردم گلستان سر تعظیم فرود آورد و صبر، متانت و بزرگواری مردم در آق قلا و گمیشان بی نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: سیل هم مهربانی به همراه آورد و هم اینکه موجبات اتحاد اجتماعی و وحدت اقوام را به ویژه در گلستان بیش از گذشته فراهم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بیش از 20 استان کشور مشکلاتی ایجاد شده و آسیب سیل در 6 استان بیشتر از سایر نقاط است و هیچ کس نمی تواند از خسارت وارده حتی به یک واحد مسکونی یا صنفی هرچند کوچک بی تفاوت باشد.
شریعتمداری اظهار کرد: در برخی استان ها دعواهای گروه های مختلف بر سر آب برطرف و بارش های اخیر از التهابات کاست و مسائل اجتماعی که در حال تبدیل به موضوعات سیاسی بود کمرنگ شده و باید شکرگزار نعمت الهی هرچند با وجود خسارت باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کارگران با تبریک پیشاپیش روز کارگر گفت: جامعه کارگری همیشه در همه عرصه ها اعم از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و غیره همپای نظام ، مردم ، مسوولان و رهبرشان بوده اند، دشمن برنامه دارد تا از این پتانسیل سوء استفاده کند تا جامعه به انفعال کشیده شود اما کارگران جلو سوء استفاده ها را به خوبی گرفته اند.
شریعتمداری با یادآوری اینکه شرایط امروز زندگی 14 میلیون کارگر مطلوب نیست، اضافه کرد: کارگران علیرغم همه سختی ها نجیبانه زندگی می کنند و از شرایط اقتصادی آنها راضی نیستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید بازنشستگان جامعه کارگری بیش از شاغلین مورد توجه قرار گیرند زیرا آینه و آینده شاغلان هستند و دولت به عنوان حلقه واسطه نظارت بر ارتباط کارگر و کارفرما در صدد حفظ منافع طرفین و رسیدن به شرایط مطلوب است.
شریعتمداری همچنین گفت: با موافقت مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به مهارت افزایی به عنوان عاملی مهم برای ایجاد و توسعه اشتغال اختصاص یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بزرگترین جامعه بیکاران ما دانش آموختگان مراکز علمی و آموزشی هستند که بدون مهارت از تحصیل فارغ شده اند.
به گزارش ایرنا شریعتمداری در دیدار با امام جمعه گرگان در خصوص مناطق سیل زده از جمله در استان گلستان هم گفت: به علت حاضر نبودن لیست خسارت ها و دستورالعمل های پرداختی، بخش صنعت که حتی از کشاورزی بیشتر خسارت دیده هنوز نتوانسته غرامت از بیمه یا بانک ها یا سایر مراجع بگیرد و امیدواریم در هفته آتی این مشکل با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برطرف شود.
وی پرداخت غرامت و حقوق بیکاری به کارگران و کشاورزان سیل زده را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دریافتی مددجویان تامین اجتماعی افزایش چشمگیری داشته و مستمری بازنشستگان را نیز زودتر پرداخت کرده ایم.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم گفت: دولت برای جبران خسارت های ناشی از سیلاب باید وعده هایی دهد که بتواند آنها را عملیاتی و به سرانجام برساند.
سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: اگر وعده های دولت عمل نشود مشکلات و تبعات اجتماعی به وجود خواهد آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گلستان اولین استانی بود که در معرض سیل قرار گرفت ، گفت: خسارت در گلستان بیشتر از استان هایی است که اکنون هم درگیر سیل هستند و شرایط باید طوری باشد که این مسائل جبران شود.
3014/2729

نظر شما