شناسهٔ خبر: 32499322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بایزید مردوخی در گفتگو با آنا:

دولت تدبیر صنعتی برای رونق تولید ندارد

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نبود تدبیر صنعتی برای رونق تولید، گفت: دولت با وجود توصیه‌های استراتژیک برای توسعه صنعتی کشور اما همچنان بی‌برنامه عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

بایزید مردوخی در گفتگو با خبرنگار صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به نبود تدبیر صنعتی برای رونق تولید، اظهار کرد: دولت با وجود توصیه‌هایی که از مطالعات استراتژیک توسعه صنعتی کشور اعلام شده، اما از چنین توصیه‌هایی استفاده نمی‌کند و بی‌برنامه عمل می‌کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به رویکرد بنگاه‌داری در حوزه صنعت، ادامه داد: دولت به صنعت به دید یک بنگاه اقتصادی نگاه می‌کنند و با نگرانی به دنبال کنترل اعداد و ارقام عملکردی صنعت است در صورتی‌ که این نگاه به صنعت آسیب جدی خواهد زد.

مردوخی به اصرار دولت در انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صنعت خاطرنشان کرد: این انتزاع بیشتر به معنای واردات بیشتر خواهد بود وگرنه تجارت باید در خدمت تولید باشد و این امر با انتزاع بازرگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت کشور، تصریح کرد: نبود سرمایه‌گذار برای بخش صنعت، موانع موجود  تأمین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی و بیکاری همگی عواملی هستند که باید دولت برای حل آن‌ها در سال رونق تولید تلاش کند.

وی در خاتمه رونق تولید کشور را به تغییر متغیرهای مؤثر در نظام تدبیر صنعتی کشور دانست و افزود: دولت نباید با ارائه ارقام، از تلاش در حوزه تدابیر استراتژیک برای توسعه صنعتی کشور دست بردارد.

انتهای پیام/4083/     

نظر شما