شناسهٔ خبر: 32499286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مفتی لیبی: تشرف بیش از یک بار به حج جایز نیست

گروه بین‌الملل ـ صادق الغریانی، مفتی لیبی، تشرف به حج واجب و عمره بیش از یک بار را جایز ندانست و گفت: کثرت در تشرف به حج اقدامی در جهت حمایت از اقتصاد عربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری « ارم نیوز»؛ صادق الغریانی که هم‌اکنون در ترکیه اقامت دارد، در برنامه تلوزیونی «اسلام و زندگی» که از شبکه ماهواره‌ای «التناصح» پخش می‌شود، با بیان این مطلب گفت: از مردم لیبی و همه مسلمانان می‌خواهم که بیش از یک بار به حج و عمره مشرف نشوند.

وی افزود: هر کس که یک بار به حج واجب یا عمره رفته است، مجاز نیست که برای بار دوم برای حج اقدام کند، چرا که این کار اقدامی در جهت حمایت از اقتصاد عربستان است.

مفتی لیبی تاکید کرد: مضرات ادای مجدد حج و عمره از منافع آن بیشتر است و من مسئولیت این فتوا را در برابر خداوند متعال می‌پذیرم.

وی در ادامه مبارزان دولت وفاق ملی را مجاهدین خواند و بر ضرورت حمایت از آن‌ها و فراهم کردن نیازهای آن‌ها تأکید کرد، چرا که آن‌ها  روح و جان خود را برای حمایت از مردم فدا می‌کنند.

صادق الغریانی همچنین پرداخت زکات برای حمایت از مبارزان دولت وفاق ملی در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال خلیفه حفتر را جایز دانست.

یادآور می‌شود، در حال حاضر، دو دولت در لیبی با هم در مناقشه هستند که یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، نخست‌وزیر لیبی، است که در پایان سال ۲۰۱۵ براساس توافقنامه‌ای زیر نظر سازمان ملل متحد تشکیل شد و مقر آن طرابلس، پایتخت این کشور، است و دیگری رقیب او، ژنرال خلیفه حفتر، در شرق مستقر است و کنترل ارتش ملی لیبی را در دست دارد.
 
خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی روز پنجشنبه(15 فروردین‌ماه) در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست مقابل این نیروها مقاومت نکنند.
 
انتهای پیام

نظر شما