شناسهٔ خبر: 32499285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شريعتمداري: دولت بدنبال نظام چندلايه تامين اجتماعي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت که ايجاد نظام چندلايه حمايتي تامين اجتماعي وظيفه دولت است و مکلف به تحقق آن هستيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمد شريعتمداري پنجشنبه شب در جمع تشکل هاي کارگري و کارفرمايان استان گلستان در گرگان اظهار داشت: با ايجاد نظام چند لايه تامين اجتماعي مي بايست قشر کم درآمد جامعه مورد حمايت صندوق هاي حمايتي مختلف حتي با ورود بخش خصوصي قرار گيرند.
وي که براي بازديد از مناطق سيل زده به گلستان سفر داشت، اضافه کرد: براي گرفتن عکس و فيلم نيامديم بلکه براي صحبت با مردم و شنيدن مشکلات در جهت حل آن در دولت اينجا حاضر شديم.
شريعتمداري با اشاره تلويحي به گلايه ها و انتقادات گفت: البته حرف ها و حديث هايي که در خصوص اين سفرها مي زنند نشان از تکثر آرا و نظام مردم سالاري دارد.
وي خاطرنشان کرد: سفر به گلستان قرار بود بي سر و صدا انجام شود زيرا ما گزارشات را بطور مستمر داشتيم و شرايط را از سوي نمايندگان خود رصد مي کرديم اما براي از نزديک ديدن و ارتباط بيشتر با مردم به استان ها مي آييم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه سيل در کنار خساراتي که داشت، سين مهرباني در سفره هفت سين مردم ايران گذاشت، اظهار کرد: بعد از سيل گلستان مردم ايران از سراسر کشور بدون هيچ چشمداشتي به اين استان آمدند و هر يک به نوعي از فرهنگ خوب مردم گلستان تقدير داشتند.
شريعتمداري اضافه کرد: جامعه ايران نسبت به صبوري مردم گلستان سر تعظيم فرود آورد و صبر، متانت و بزرگواري مردم در آق قلا و گميشان بي نظير است.
وي خاطرنشان کرد: سيل هم مهرباني به همراه آورد و هم اينکه موجبات اتحاد اجتماعي و وحدت اقوام را به ويژه در گلستان بيش از گذشته فراهم کرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: در بيش از 20 استان کشور مشکلاتي ايجاد شده و آسيب سيل در 6 استان بيشتر از ساير نقاط است و هيچ کس نمي تواند از خسارت وارده حتي به يک واحد مسکوني يا صنفي هرچند کوچک بي تفاوت باشد.
شريعتمداري اظهار کرد: در برخي استان ها دعواهاي گروه هاي مختلف بر سر آب برطرف و بارش هاي اخير از التهابات کاست و مسائل اجتماعي که در حال تبديل به موضوعات سياسي بود کمرنگ شده و بايد شکرگزار نعمت الهي هرچند با وجود خسارت باشيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش خطاب به کارگران با تبريک پيشاپيش روز کارگر گفت: جامعه کارگري هميشه در همه عرصه ها اعم از پيروزي انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و غيره همپاي نظام ، مردم ، مسوولان و رهبرشان بوده اند، دشمن برنامه دارد تا از اين پتانسيل سوء استفاده کند تا جامعه به انفعال کشيده شود اما کارگران جلو سوء استفاده ها را به خوبي گرفته اند.
شريعتمداري با يادآوري اينکه شرايط امروز زندگي 14 ميليون کارگر مطلوب نيست، اضافه کرد: کارگران عليرغم همه سختي ها نجيبانه زندگي مي کنند و از شرايط اقتصادي آنها راضي نيستيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خاطرنشان کرد: از سوي ديگر بايد بازنشستگان جامعه کارگري بيش از شاغلين مورد توجه قرار گيرند زيرا آينه و آينده شاغلان هستند و دولت به عنوان حلقه واسطه نظارت بر ارتباط کارگر و کارفرما در صدد حفظ منافع طرفين و رسيدن به شرايط مطلوب است.
شريعتمداري همچنين گفت: با موافقت مقام معظم رهبري 50 ميليون يورو از محل صندوق توسعه ملي به مهارت افزايي به عنوان عاملي مهم براي ايجاد و توسعه اشتغال اختصاص يافت.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: بزرگترين جامعه بيکاران ما دانش آموختگان مراکز علمي و آموزشي هستند که بدون مهارت از تحصيل فارغ شده اند.
به گزارش ايرنا شريعتمداري در ديدار با امام جمعه گرگان در خصوص مناطق سيل زده از جمله در استان گلستان هم گفت: به علت حاضر نبودن ليست خسارت ها و دستورالعمل هاي پرداختي، بخش صنعت که حتي از کشاورزي بيشتر خسارت ديده هنوز نتوانسته غرامت از بيمه يا بانک ها يا ساير مراجع بگيرد و اميدواريم در هفته آتي اين مشکل با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه برطرف شود.
وي پرداخت غرامت و حقوق بيکاري به کارگران و کشاورزان سيل زده را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دريافتي مددجويان تامين اجتماعي افزايش چشمگيري داشته و مستمري بازنشستگان را نيز زودتر پرداخت کرده ايم.
نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان هم گفت: دولت براي جبران خسارت هاي ناشي از سيلاب بايد وعده هايي دهد که بتواند آنها را عملياتي و به سرانجام برساند.
سيدکاظم نورمفيدي اظهار کرد: اگر وعده هاي دولت عمل نشود مشکلات و تبعات اجتماعي به وجود خواهد آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه گلستان اولين استاني بود که در معرض سيل قرار گرفت ، گفت: خسارت در گلستان بيشتر از استان هايي است که اکنون هم درگير سيل هستند و شرايط بايد طوري باشد که اين مسائل جبران شود.
3014/2729
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما