شناسهٔ خبر: 32499237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در سال جاری؛

کرسی‌های آزاداندیشی تقویت و جهت‌دهی می‌شوند

تقویت و جهت دهی کرسی های آزاد اندیشی در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ سومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ‬ برگزار شد. در این جلسه به بررسی نقش نهادهای فرهنگی و دانشگاهی در مواجهه با حادثه سیل اخیر و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب پرداخته شد.

عدم وجود هماهنگی بین دستگاهی و نبود مدیریت واحد در زمینه خدمت رسانی و پیشبرد فرایند امداد، از جمله نقدهایی بود که در ارتباط با مدیریت این بحران مطرح شد.

همچنین نقش مثبت شبکه ملی جامعه و دانشگاه شهید چمران در این زمینه مورد توجه و تقدیر قرار گرفت.

ارائه گزارشی در مورد برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری و تجربیات جهاد دانشگاهی در طول هفت دوره برگزاری، نقش تأثیرگذار واحدهای همکار برای پیشبرد بهتر فرآیند برگزاری، پیشنهاد بین‌المللی شدن این مسابقات، تقویم زمانی مسابقات در آذر ماه هرسال مصادف با روز ۱۶ آذر «روز دانشجو» و محدودیت‌های مالی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

در انتهای این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، مقرر شد فضای نقد و گفت‌وشنود صحیح و مناظرات دانشجویی تقویت شده و در حوزه‌های مختلف هم‌افزایی صورت گیرد تا در سال‌های آینده رشد بیشتر و متفاوت‌تری نسبت به سنوات گذشته داشته باشد.

در همین ارتباط جهت دهی و تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی با هدف رشد تفکر انتقادی و ایجاد فضای مناسب برای بیان دیدگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان این نشست جهاد دانشگاهی برای ارائه گزارش مسابقات مناظره و انتقال تجربه‌های موفق خود در شوراهای هماهنگی استان‌ها اعلام آمادگی کرد.

نظر شما