شناسهٔ خبر: 32499212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغال‌زایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی با بازپرداخت ۴ درصد در حوزه اشتغال‌زایی خبرداد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی سلیمی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: خدمات پشتیبانی و حمایتی بسیاری از قشر کارگر در دستور کار قرار دارد که در همین راستا در سال گذشته و در سه نوبت برای ۸۵ هزار خانوار بسته‌های غذایی توزیع شد.

وی ادامه داد: پیگیری خدمات بیمه‌ای و درمانی از دیگر اقدامات بود که تنها در بحث بیمه کارگران ساختمانی، بالغ بر ۱۰ هزار نفر انجام شده است. کارگرانی که تا قبل هیچ‌گونه حمایتی برای آن‌ها وجود نداشت و اگر حادثه‌ای رخ می‌داد به مشکل جدی برمی‌خوردند با این خدمت هم بازنشستگی آن‌ها و هم خدمات درمانی‌شان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با بیان این‌که آموزش‌های مختلفی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برای کارگران با همکاری سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: واحدهای همیار کارکنان در تمام مجموعه‌های کاری و کارخانه‌ها ایجاد خواهد شد که در واقع مشاوره‌دهنده به کارکنان و خانواده‌های آنان در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سلیمی بیان داشت: در بحث ورزش کارگری نیز ۲۸ انجمن ورزشی راه‌اندازی شده و شاهد کسب ۸ مدال طلا در سطح کشور توسط جامعه کارگری استان بودیم. همچنین در بحث فوتسال و والیبال ساحلی مقام قهرمانی و نایب قهرمانی نصیب استان هرمزگان شد.

وی گفت: در بحث اشتغال‌زایی در سال گذشته، بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد در بخش خوداشتغالی با هدف‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد همچنین ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ و ۶ درصد برای اشتغال روستائیان در اختیارشان قرار گرفته که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر را شامل شده و همچنین در حال جریان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طرح کارورزی برای یک‌هزار و ۵۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی اجرا شده و در صورت استفاده کارفرمایان که از این کارآموزان، تا دوسال معافیت برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده است.

سلیمی، رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کار فرما  را یکی از مهم‌ترین وظایف برشمرده و گفت: در سال حدود ۳۰۰ هزار دادخواست به دست ما می‌رسد و بالغ بر ۲۷ هزار مورد مشاوره توسط مشاوران اداره کار صورت می‌پذیرد و سعی می‌کنیم اختلافات را در همان مراحل اول رفع کنیم.

انتهای پیام/88037/

نظر شما