شناسهٔ خبر: 32497754 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابوذر ساعدی با مهر مطرح کرد؛

«یک ساعت آرامش» برای برملا شدن رازهای شگفت‌انگیز

بازیگر نمایش «یک ساعت آرامش» درباره ویژگی‌های نقشی که برعهده دارد و همکاری با عوامل این اثر نمایشی گفت.

صاحب‌خبر -

ابوذر ساعدی بازیگر نمایش «یک ساعت آرامش» که این روزها به کارگردانی سیدجواد روشن در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است در این باره به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه تا امروز نمایش مورد استقبال قرار گرفته و بازخوردهای خوبی از اجرا گرفته‌ایم. این نمایش اثری پرانرژی، شیرین و جذاب است به همین دلیل مخاطبان را راضی از سالن بیرون می‌فرستند.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: در «یک ساعت آرامش» شخصیت اصلی کار یعنی میشل بعد از مدت‌ها صفحه موسیقی مورد علاقه‌اش را پیدا کرده و می‌خواهد در یک روز تعطیل و در آرامش آن را گوش کند ولی اتفاق‌هایی مانع از این کار شده و در همین راستا رازهایی نیز برملا می‌شود. در نهایت کار به جایی می‌رسد که مسایل و مشکلات چندسال قبل بازگو و کار به جایی می‌رسد که هویت میشل زیر سوال می‌رود … گره‌هایی که در نمایش یکی یکی برملا می‌شوند آنقدر شگفت‌انگیز هستند که برای مخاطبان باورنکردنی است.

ساعدی درباره نقشی که در این نمایش برعهده دارد، عنوان کرد: من در نمایش «یک ساعت آرامش» نقش «پی‌یر» را ایفا می‌کنم. وی دوست قدیمی میشل است که قرار بوده به منزل او بیاید تا با هم موسیقی گوش کنند اما با ورود او اتفاقات شگفت‌انگیز پشت سر هم رخ می‌دهند.

وی درباره همکاری بازیگران در اجرا اظهار کرد: در این اجرا همه بازیگران در کنار هم همکاری خوبی دارند و بدون اینکه بخواهیم دخالتی در کار یکدیگر داشته باشیم، ایده و نظر می‌دهیم چون کار نیز به شکلی است که می‌تواند هر روز یک ایده جدید به آن تزریق کرد. متن نمایشنامه بسیار قوی و جذاب است و جای کار برای بداهه پردازی بازیگران می‌گذارد.

این بازیگر تئاتر در پایان درباره تجربه همکاری با جواد روشن و امیرمهدی ژوله بیان کرد: امیرمهدی ژوله بداهه‌پرداز بسیار خوب و بازیگر شیرینی است و بسیار خوب از عهده ایفای نقش میشل برآمده است. در اجرا نیز تعامل خوبی بین او و سایر بازیگران شکل می‌گیرد. همچنین این نمایش اولین تجربه همکاری من با جواد روشن است که خوشبختانه تجربه لذت بخشی برایم بوده است. روشن در تمرین‌ها دست بازیگران را باز می‌گذاشت تا هرچه در چنته دارند رو کنند و از دور ما را هدایت کرده و کارمان را روتوش می‌کرد.

«یک ساعت آرامش» نوشته فلوریان زلر با کارگردانی سید جواد روشن تا ۱۸ فروردین ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش (به ترتیب ورود) امیرمهدی ژوله، معصومه کریمی، مهدی ذاکر حسینی، ارسطو خوش رزم، وحید نفر، الهه شه پرست و ابوذر ساعدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نظر شما