شناسهٔ خبر: 32497674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کنگره: اسناد مربوط به اخراج مقام های وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شود

مجلس نمایندگان آمریکا در تازه ترین مرحله از تحقیقات خود پیرامون اقدام های غیرقانونی ترامپ، خواستار انتشار اسناد مربوط به اخراج تعدادی از مقام های بلندپایه وزارت امنیت داخلی این کشور شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس نمایندگان آمریکا در تازه ترین مرحله از تحقیقات خود پیرامون اقدام های غیرقانونی ترامپ، خواستار انتشار اسناد مربوط به اخراج تعدادی از مقام های بلندپایه وزارت امنیت داخلی این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سه کمیته تخصصی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحویل اسناد مربوط به اخراج مقام های بلندپایه وزارت امنیت داخلی این کشور توسط دونالد ترامپ و استفن میلر مشاور او شدند.
الایجا کامینگز، بنی تامپسون و جرالد نادلر رئیسان دمکرات کمیته های نظارت، امنیت داخلی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در بیانیه ای ابراز نگرانی کردند که احتمالا مقام های وزارت امنیت داخلی به دلیل سرپیچی از دستور ترامپ برای نقض قوانین مربوط به مهاجرت و احکام قضایی اخراج شده اند.
این اقدام روسای کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن انجام می شود که کاخ سفید به درخواست حضور میلر در کمیته قضایی این مجلس برای پاسخ به پرسش های نماینگان جواب منفی داد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان این کشور درباره اظهارنامه های مالیاتی او، صلاحیت های امنیتی کارکنان کاخ سفید و اتهام پیشگیری از اجرای عدالت توسط وی، بسیاری از درخواست های قانونی این مجلس را رد کرده است.
ماه گذشته «ران ویتیلیر» سرپرست «اِعمال مهاجرت و گمرک» وزارت امنیت داخلی آمریکا که پیش از آن نامزدی اش برای تصدی دائمی در این سمت پس گرفته شده بود، از مقام خود کناره گیری کرد.
ویتیلیر برای ریاست «اعمال مهاجرت و گمرک» آمریکا نامزد شده بود اما یک هفته پیش از استعفای او، ترامپ با بیان اینکه دولت وی قصد دارد «رویکرد سختگیرانه تری» در قبال مهاجرت اتخاذ کند، نامزدی او را لغو کرد.
پیش از وی، «کرستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا استعفا و پس از آن «کلیر گریدی» معاون وی و همچنین مدیر سرویس مخفی ایالات متحده از مقام خود کناره گیری کردند.
کامینگز روز چهارشنبه پس از دستور ترامپ به کارکنان دولت فدرال آمریکا برای عدم همکاری با تحقیقات کنگره، او را به پیشگیری بی سابقه و فزاینده از اجرای عدالت متهم کرد.
رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ماه پیش از میلر خواسته بود به صورت داوطلبانه در این کمیته حاضر شده و درباره سیاست جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان توضیح دهد.
میلر که پیشتر به عنوان مشاور در سنای آمریکا خدمت می کرد، در بخشی از جنجالی ترین سیاست های مهاجرتی ترامپ از جمله ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به این کشور و جدایی فرزندان مهاجران نقش داشته است.
کمیته نظارت این اختیار را دارد که میلر را احضار کرده و او را مجبور به پاسخدهی کند اما در طرف مقابل کاخ سفید نیز می تواند از اختیارات اجرایی خود برای محفظ نگهداشتن مکالمات وی با ترامپ استفاده کند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما