شناسهٔ خبر: 32497550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

لزوم توجه هدفمند به «اقتصاد صنعت سینما»/حضور فعالی در منطقه داریم

مدیر نخستین نمایشگاه تخصصی «دستاوردهای صنعت سینما» ضمن تشریح اهداف این رویداد تأکید کرد «بحث اقتصاد» در برگزاری این نمایشگاه مورد توجه ویژه بوده است.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله علیزاده مدیر نخستین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت سینمای ایران که در حاشیه سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به دلیل اهمیت موضوعی که دارد یکی از بخش‌های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به شمار می‌رود، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت سینما به لحاظ تکنیکی، هنری و نرم افزاری دارای شرایط ویژه‌ای نسبت به سینمای منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این رویداد فضای مناسبی برای آشنایی بیشتر و تبادل‌نظر و ایجاد فرصت‌های همکاری میان دست‌اندرکاران خدمات فنی، پشتیبانی تجهیزات فنی تولید و پس تولید، سالن‌های سینما، نمایش به کار گرفته شده در صنعت سینمای ایران به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسط مؤسسات و شرکت‌های خصوصی داخلی با فیلمسازان داخلی و خارجی فراهم شده است.

علیزاده تأکید کرد: هرچند در این دوره، نمایشگاه با حضور شرکت‌های داخلی برگزار شد، اما این امکان وجود دارد که در دوره‌های بعد نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود.

این مدیر سینمایی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ شرکت در بخش‌های مختلف فناوری صنعت سینما از جمله لابراتوارهای دیجیتال، جلوه‌های ویژه بصری، انیمیشن و تجهیزات فنی و سینمای در این نمایشگاه حضور دارند، که هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانند با فناوری که در دست دارند، شرایطی را برای همکاری مشترک فراهم کنند.

وی بیان کرد: برخی از شرکت‌ها نیز که دارای تولیدات داخلی هستند و از دسته شرکت‌های ساخت تجهیزات سالن‌های سینمایی به شمار می‌روند، در این نمایشگاه حضور دارند. تاکید می‌کنم که یکی از مهمترین اهداف این جشنواره این است که به صورت مدیریت شده اقتصاد این بخش از سینما نیز مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده در پایان گفت: خوشبختانه بخش فناوری صنعتی سینمای ایران در کشورهای منطقه فعال است اما این نمایشگاه می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا شرکت‌های مورد نظر به فیلمسازان منطقه و حتی فعالان سینمای دیگر کشورها معرفی شوند.

نظر شما