شناسهٔ خبر: 32497380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنکور ۹۸/ حداکثر زمان استفاده کنکوری‌ها از اینترنت چقدر باید باشد؟

برخی از کنکوری‌ها می‌توانند با مدیریت درست زمان بیش از حد درگیر فضای مجازی نشده و طبق برنامه‌ریزی تحصیلی خود پیش بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین و یا تلخ باشد.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: چگونگی برگزاری کنکور در سال ۹۸ مشخص شد

شعبانی/کنکور98/ حداکثر استفاده مجاز کنکوری‌ها از فضای مجازی چقدر است

در واقع کنکور را می‌توان ثمره و نتیجه ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطف رسیدن به موفقیت است.

 زمان خود را بیش از حد صرف فضای مجازی نکنید

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دانش آموزان از روش‌های مختلفی برای مطالعه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: چند دسته دانش‌آموز داریم که هر کدام روش‌های خاصی برای مطالعه دارند؛ برخی از دانش آموزان برای مطالعه خود را فریب می‌دهند و به گونه‌ای با سرگرم شدن در فضای مجازی فکر می‌کنند درس می‌خوانند که این اشتباه است.

وی ادامه داد: دانش‌آموز نباید خود را فریب دهد و اگر احساس می‌کند نمی‌تواند از فضای مجازی و تلگرام به درستی استفاده کند باید به‌طورکامل تلفن همراه خود را خاموش کرده و از آن استفاده نکند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: برخی از دانش آموزان می‌توانند به خوبی زمان خود را مدیریت کنند و بیش از حد درگیر فضای مجازی نشوند، این افراد در نهایت باید ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در روز از فضای مجازی به عنوان اوقات فراغت خود استفاده کنند، اما خیلی از دانش‌آموزان برای بحث علمی با مشاور، معلم و حتی دوستان خود از طریق فضای مجازی در ارتباط هستند که در این گونه موارد استفاده از فضای مجازی مانعی ندارد.

شعبانی/کنکور98/ حداکثر استفاده مجاز کنکوری‌ها از فضای مجازی چقدر است

سراج تشریح کرد: برخی از دانش‌آموزان در گروه‌هایی عضو هستند که در آنجا با یکدیگر تعاملات علمی دارند و باعث می‌شود از نحوه درس خواندن یکدیگر باخبر شوند، این افراد می‌توانند به خوبی زمان خود را مدیریت کرده و درگیر فضای مجازی نشوند.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| ۸ نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در کنکور

از فضای مجازی استفاده مفید کنید

وی افزود: اگر کنکوری توانایی مدیریت زمان خود را نداشته و نمی‌تواند درگیر فضای مجازی نشود باید دور استفاده از فضای مجازی را خط کشیده و اوقات فراغت خود را صرف کار‌های دیگری کند؛ فضای مجازی مانند شمشیری است که می‌تواند کارایی‌های متفاوتی داشته باشد، این کار‌ها می‌تواند هم مثبت و هم منفی شود و باید به نوع آن توجه کنیم.

این مشاور تحصیلی یادآوری کرد: در نهایت اجازه‌ای که می‌توان به دانش‌آموزان داد این است که برای زمان خیلی کمی از گوشی والدین خود استفاده کنند و تحت هیچ شرایطی به سراغ گوشی خود نروند چرا که با این کار می‌توانند زمان خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما