شناسهٔ خبر: 32497364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خجسته:

شورای عالی امنیت ملی درباره تنگه هرمز تصمیم‌گیری کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به لغو معافیت‌های نفتی ایران، گفت: شورای عالی امنیت ملی باید درباره تنگه هرمز تصمیم‌گیری کند.

صاحب‌خبر -

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ضرورت مذاکره با دبیر سازمان ملل یا اتحادیه اروپا در مورد تنگه هرمز، گفت: آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند مانع فروش نفت ایران شود، دولت و مجلس باید با قوت در برابر آمریکا بایستند و از مردم بخواهند که وحدت داخلی را حفظ کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به حضور سران قوا در شورای عالی امنیت ملی، این شورا باید تصمیم‌گیری کند و پاسخ قاطعی به آمریکا بدهد، شورای عالی امنیت ملی همچنین در مورد تنگه هرمز باید تصمیم بگیرد.

تنگه هرمز حق قانونی جمهوری اسلامی

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی باید تصمیم به موقع و کوبنده در دفاع از مردم ایران بگیرد زیرا تنگه هرمز حق قانونی جمهوری اسلامی است، عربستان و سایر کشورها پیش از این هم می‌خواستند بر سر راه صادرات و فروش نفت ما مانع ایجاد کنند اما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران با تسلط بر تنگه هرمز می‌تواند بر سر راه آنها مانع ایجاد کند.

خجسته معتقد است: مجلس و دولت تصمیم شورای عالی امنیت ملی را سریعا اجرا خواهند کرد، آمریکا حق ندارد که نفت جمهوری اسلامی ایران را تحریم کند زیرا ما کشور قدرتمند منطقه هستیم و می‌توانیم تمام پایگاهایشان را در خاورمیانه نابود کنیم.

تنگه هرمز موضوعی حیاتی برای کشورهای منطقه

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران اراده کند، هسته‌های مقاومت اسرائیل را نابود می‌کنند، لذا حال که کاخ سفید تصمیم به چنین اقدامی گرفته است ما هم باید تصمیم جدی و قاطعانه‌ای بگیریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: تنگه هرمز موضوعی حیاتی برای جمهوری اسلامی و تمامی کشورهای صادرکننده نفت در منطقه است، بنابراین همه کشورها که به دنبال تامین منافع آمریکا هستند باید به چنین موضوعاتی هم توجه داشته باشند./

پایان پیام

نظر شما