شناسهٔ خبر: 32497219 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خواجه‌نوری در گفتگو با آنا:

احترام به تفاوت‌ها یکی از موضوعات مطرح در روزنامه‌نگاری صلح است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از موضوعات مطرح در روزنامه‌نگاری صلح جلوگیری از جنگ و زد و خورد بین ملت‌ها و احترام به تفاوت‌‌ها است.

صاحب‌خبر -

نسترن خواجه‌نوری در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با موضوع تنوع فرهنگی در حوزه ارتباطات و رسانه اظهار کرد: با توجه به این‌که فرهنگ عبارت است از مجموعه ارزش‌ها، باورها و آداب و رسوم، احترام به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی با گسترش ارتباطات تحت تأثیر پیشرفت‌های ارتباطی مواجه هستیم افزود: در شرایط امروز علاوه بر این‌که رسانه‌ها باعث کم شدن فاصله‌ها و افزایش ارتباطات فرامرزی شده، توجه به فرهنگ‌های مختلف در درون جوامع نیز تبدیل به یک ایدئولوژی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توجه به تنوع فرهنگی در حوزه رسانه‌ها به بحث روزنامه‌نگاری صلح مربوط می‌شود که یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در آن صلح جهانی است که در وهله اول به‌دنبال آن است تا از جنگ و زد و خورد بین ملت‌ها جلوگیری کند و به تفاوت‌ها احترام بگذارد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه افزود: در دنیای کنونی توجه و احترام به تنوع یک تعهد و الزام است و آنچه که بین من و شما همچون سن، جنسیت، قومیت، ملیت و اعتقادات متفاوت است باید محترم شمرده شود.

انتهای پیام/4105/
 

نظر شما