شناسهٔ خبر: 32497195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شلیک چند فروند موشک زلزال ۱ به محل تجمع مزدوران سعودی

ارتش یمن چند فروند موشک «زلزال ۱» به مواضع نظامیان متجاوز عربستان در منطقه عسیر شلیک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، تجمع مزدوران ارتش عربستان مقابل گذرگاه علب و منطقه رقابه الصحن در الربوعه، هدف پنج فروند موشک زلزال 1 قرار گرفت.

همچنین یگان پهپادی و توپخانه ای یمن، تجهیزات ارتش عربستان در منطقه جیزان را هدف قرار داد. یک منبع نظامی گفت: در این عملیات بولدوزرها و خودرهای نظامی سعودی در موضع الخوری هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

این عملیات ساعاتی پس از آن انجام شد که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف 2K» یمن، به مقر فرماندهی متجاوزان در البریقه واقع در شهر عدن حمله کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید. شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما