شناسهٔ خبر: 32497144 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

باشگاهی برای پژوهش/6؛

تقدیر از پژوهشگران نمونه از جهت‌گیری‌های باشگاه پژوهشگران است

ایجاد تمهیداتی برای دسترسی اعضا به پایگاه‌های علمی معتبر داخلی و خارجی و تقدیر سالیانه از پژوهشگران نمونه نقش بسزایی در تحقق جذب نخبگان ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانش‌بنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزاره‌های آموزشی رویکرد جدیدی گزیده است. اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود هستند.

یکی دیگر جهت‌گیری‌های مهم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش تعداد اعضای باشگاه و پوشش هرچه بیشتر واجدین شرایط از بین دانشجویان مستعد و خلاق است.

ترویج و هدایت اعضا به فعالیت‌های تحقیقاتی هدفمند و انتشار نتایج حاصل در قالب اختراع، گزارش تحقیقاتی، مقاله و کتاب یکی از راه‌های افزایش اعضای باشگاه به‌شمار می‌رود. همچنین تشویق و حمایت از اعضایی که برون‌دادهای علمی خود را در محافل علمی منتشر کرده‌اند نیز می‌تواند در جذب حداکثری نخبگان مؤثر باشد.

برنامه‌ریزی و برگزاری همایش‌های محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز می‌تواند گام مؤثری در این راستا باشد. ایجاد تمهیداتی برای دسترسی اعضا به پایگاه‌های علمی معتبر داخلی و خارجی و تقدیر سالیانه از پژوهشگرهای نمونه نقش بسزایی در تحقق جذب نخبگان ایفا می‌کند.

برای نوشتن این گزارش از آیین‌نامه باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شده است.

انتهای پیام/4122/4116/

نظر شما