شناسهٔ خبر: 32497140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ احمد حسینی

سپاه پاسداران خار چشم حامیان تروریسم

تصمیم راهبردی حضرت امام (ره) در تاسیس سپاه در سال ۵۸ یعنی یک سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی، نشان از تدبیر و دوراندیشی آن عزیز سفر کرده و منسجم کردن نیرو‌های مسلح و مردمی در دفاع یکپارچه از دستاورد‌های نظام و مقابله با تجاوز بیگانگان داشت.

صاحب‌خبر -

سپاه پاسداران خار چشم حامیان تروریسم  /// سلام/ لطفا فاصله عکس با متن را رعایت کنید و طبق آموزش در گروه سروش اصلاح کنید/// هایپر لینک هم طبق اصول خبرگزاری اصلاح کنید/// دفاع‌پرس صحیح است و از ارسال خبر به روش دفاع پرس خودداری کنید/// مثل همیشه عمل کردم توی گروه سروش هم مطلبی پیدا نکردم. اگر زحمتی نیست این خبر رو کار کنید تا بعدی..گروه استان های دفاع‌پرس - سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم؛ دوم اردیبهشت چهلمین سالگرد تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به دستور امام عزیز است. شاکله سپاه، با پیروزی انقلاب اسلامی متولد شد و رشد کرد و به وسعت آرمان‌های انقلاب، گسترش یافت و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری «سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود».

تصمیم راهبردی حضرت امام (ره) در صدور فرمان تثبیت ارتش، تاسیس سپاه و تشکیل بسیج در سال ۵۸ یعنی یک سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی، نشان از تدبیر و دوراندیشی آن عزیز سفر کرده و منسجم نمودن نیرو‌های مسلح و مردمی در دفاع یکپارچه از دستاورد‌های نظام اسلامی و مقابله با تجاوز بیگانگان داشت و آن امام بزرگوار با عبارت زیبای «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، بیش از پیش جایگاه این نهاد ارزشی را تبیین کردند.

در همان زمان که استکبار جهانی با درک ماهیت و پیام انقلاب اسلامی، طراحی توطئه‌هایی را با هدف تجزیه کشور، در برنامه خود قرار داده بود، با تاسیس سپاه پاسداران از بطن و متن مردم، پایه‌های انقلاب بدست جوانان انقلابی، بصیر، هوشمند، شجاع که همه وجود خویش را سپر بلای تهدیدات کرده بودند، مستحکم شد و ضریب امنیت کشور بیش از پیش ارتقاء یافت.

۸ سال دفاع مقدس آزمون شایسته‌ای برای سپاه و سایر نیرو‌های مسلح و ملت عزیز در میدان نبرد نظامی بود و امروز توان نظامی فزاینده سپاه پاسداران که به بزرگترین قدرت موشکی در منطقه تبدیل شده، مانع از دست درازی و طمع ورزی بیگانگان حتی به یک وجب از خاک میهن عزیزمان شده است و درخشان‌ترین مدال افتخار سپاه این است که دولت تروریست پروری، چون آمریکا و رژیم صهیونیستی، سپاه را که در مقابله با داعش قد علم کرد و این گروه تروریستی و تکفیری را منهدم نمود، تروریست می‌داند.

مقابله با فتنه ها، خدمت رسانی، محرومیت زدایی، کمک به نهاد‌های دولتی در عرصه سازندگی و پیشرفت، نقش آفرینی اثربخش در سال‌های دفاع مقدس و حضور سرافرازانه در جبهه مقاومت و حماسه دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) و بخصوص نقش آفرینی افتخارآمیز در بحران‌های طبیعی همچون کمک رسانی به سیل زدگان در کنار سایر قوای مسلح، افتخاری بس بزرگ از آنِ سپاه است و همین همدلی و همراهی مردم و مسئولان و سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و... تحت رهبری‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، عامل پیروزی‌های بیشمار نظام اسلامی در برابر انواع هجمه‌ها به شمار می‌رود.

ولایتمداری و بصیرت سپاه در انجام مأموریت‌ها و مقابله با نقشه‌های دشمنان در نفوذ، انحراف یا فروپاشی انقلاب، باعث استیصال شبکه‌های صهیونیستی و اذناب آن و در نتیجه طراحی هجمه‌های سنگین و بی ثمر علیه سپاه شده و این نهاد مقدس آماج تیر کین بدخواهان و معاندان و ظالمان و مستکبران قرار گرفته است.

سلسله جانفشانی پاسداران از بدن‌های سوخته زیر شکنجه خیانت و نفاق آغاز شد و این سرنوشت حماسه و خون در دفاع تا رزم و رشادت آنان در کنار سایر نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس استمرار یافت و امروز با پیکر‌های مطهر در حماسه دفاع از حرم و مبارزه مستقیم با رژیم صهیونیستی و اذناب آن، شکل و شمایل و عطر و بویی دیگر به خود گرفت و در شهادت شهیدان سرافراز سپاه تجلی یافت.

به فرموده رهبر معظم انقلاب «امروز بهترین نوع مبارزه با آمریکا و دشمنان خدمت به مردم است» و سپاه پاسداران، در همه عرصه‌ها بخصوص سازندگی و خدمت رسانی به، ولی نعمتان انقلاب در عرصه هایی، چون امداد رسانی، خدمات پزشکی، فرهنگی و اجتماعی و...، بهترین مدل مبارزه عملی با نظام سلطه و حرکت فعال و موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشته است.

شجره طیبه بسیج نیز که با نام سپاه عجین شده، نشان می‌دهد این نهاد مقدس در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت، خود را وقف انقلاب و نظام نموده و اطمینان تحسین برانگیزی را کسب کرده است به طوری که مقابله با تهاجم فرهنگی و حضور در عرصه جهاد فرهنگی و علمی و بخصوص کادرسازی برای آینده نظام و حرکت نظام‌مند در مسیر تحقق شعار‌های سال، از جمله افتخارات این نهاد مقدس و مکتبی محسوب می‌شود.

موجودیت سپاه آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت است، زیرا این نهاد مقدس فلسفه وجودی خود را از نهضت عظیم عاشورا و سیره سیدالشهدا (ع) برگرفته و آن را جزء لاینفک مرام و منش خود می‌داند؛ مامویت اصلی سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن معنا و تجلی پیدا می‌کند و امروز دلاورمردان سپاه در عرصه جهانی لرزه بر اندام ظالمان و مستکبران انداخته و پس از چهار دهه فعالیت مجاهدانه و خالصانه، در گام دوم انقلاب نیز همچنان عزم خود را در حراست و پاسداری از آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌دانند.

سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) که یادآور رشادت سرداران دلاورمردی، چون شهید «مهدی زین الدین» و دیگر شهیدان سرافراز است، با کارنامه درخشان و با تقدیم صد‌ها شهید از جمله حدود یکصد فرمانده شهید و هزاران جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس و پس از آن تامین امنیت و دفاع از حرم است، همچون ستاره فروزان در آسمان اهل بیت (ع) می‌درخشد.

انتهای پیام/

نظر شما