شناسهٔ خبر: 32497002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موسوي: پيشنهاد اخير ظريف، ارتباطي به انگليسي‌ها ندارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه با يادآوري اينکه پيشنهاد مطرح شده از سوي وزير امورخارجه در مورد مبادله زندانيان مربوط به زندانيان ايراني و آمريکايي است، تاکيد کرد: اين پيشنهاد ارتباطي به انگليسي‌ها ندارد.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا، سيد عباس موسوي در گفت وگو با رسانه ها درباره پيشنهاد مبادله زندانيان ايراني و آمريکايي توسط محمدجواد ظريف وزير امور خارجه و اظهارات مقام هاي انگليسي و مطرح کردن نام برخي زندانيان دو تابعيتي ايراني - انگليسي گفت: آنچه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در نيويورک مطرح کرده مربوط به زندانيان ايراني در آمريکا يا کساني که به خواست آمريکا در ديگر کشورها بازداشت شدند با چند مجرم آمريکايي در ايران بود و اصولا آن پيشنهاد ارتباطي به آنان نداشت، چرا که پرونده مورد نظر مقام هاي انگليسي کاملا متفاوت و مسئوليت وضعيت آن هم برعهده دولت انگليس است.
ظريف در سخنان اخير خود در مؤسسه جامعه آسيا در نيويورک گفته بود که «آنچه که من مي‌توانم به عنوان وزير خارجه انجام دهم، اين است که اين پيشنهاد را علنا روي ميز مذاکرات بگذارم، بياييد آنها را تبادل کنيم. تمام افرادي که در زندان‌ها هستند، چه در آمريکا، چه در کشورهاي ديگر و منتظر استرداد به آمريکا هستند، ما معتقديم که اتهامات عليه آنها ساختگي است و در مقابل آمريکا نيز معتقد است که اتهامات عليه زندانيان در ايران ساختگي است».
در واکنش به اين سخنان وزير خارجه کشورمان، جرمي هانت وزير خارجه انگليس ضمن مخالفت با پيشنهاد ظريف مدعي شده بود که بين وضعيت «نازنين زاغري» و «نگار قدس کني» که گفته شده بود امکان تبادل آنها وجود دارد تفاوت‌هاي بزرگي وجود دارد.
قدسي کني يک شهروند ايراني مقيم استراليا است که سال 1396 به اتهام نقض تحريم‌هاي آمريکا بازداشت شده است.
شبد**1953**
انتهاي پيام /*

نظر شما