شناسهٔ خبر: 32496941 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بانوی وزنه بردار ایران در جایگاه ششم آسیا ایستاد

«سیده الهام حسینی» ملی پوش وزنه برداری ایران در رقابت های قهرمانی آسیا با ثبت مجموع 176 کیلوگرم در رده ششم دسته 71 کیلوگرم ایستاد.

صاحب‌خبر -

ششمین روز از بیست و نهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی زنان بزرگسال آسیا در گروه A و دسته 71 کیلوگرم پیگیری شد.
الهام حسینی ملی پوش وزنه برداری ایران در این دسته در پایان حرکت یک ضرب، 78 کیلوگرم، حرکت دوضرب 98 کیلوگرم و در مجموع 176 کیلوگرم را بالای سر برد و در جایگاه ششم آسیا ایستاد.
حسینی در حرکت یک ضرب وزنه های 73 و 78 کیلوگرم را مهار کرد ولی در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 82 کیلویی نشد تا در یک ضرب هفتم شود. وی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 93 کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد ولی برای نوبت بعدی موفق شد وزنه 93 کیلوگرم را با موفقیت مهارکرد. او در حرکت سوم هم وزنه 98 کیلویی را به خوبی بالای سر برد تا با مجموع 176 کیلوگرم در رده ششم آسیا جای بگیرد.
«ریم» وزنه بردار کره شمالی درحرکت یک ضرب 111 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 130 کیلوگرم و در مجموع 241 کیلوگرم را بالای سر برد و سه مدال طلا گرفت و وزنه بردارانی از ویتنام و ژاپن هم با مجموع 215 و 216 کیلوگرم به ترتیب دوم و سوم شدند.
در ادامه این رقابت ها «مرضیه قنبری» نماینده دسته ٧٦ کیلوگرم ایران فردا (جمعه) ساعت ٢٠/١٤ دقیقه به مصاف حریفان می رود.
پیش از این «پوپک بسامی» و «مریم زارع» در پایان دسته ٥٥ و ٥٩ کیلوگرم قهرمانی آسیا به ترتیب در رده دوازدهم و هشتم قرار گرفتند. همچنین «ابریشم ارجمند خواه» و «الناز باجلانی» در دسته ٦٤ کیلوگرم به ترتیب پانزدهم و شانزدهم شدند.
مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از سوم تا دهم اردیبهشت ماه به میزبانی کشور چین در حال برگزاری است و این نخستین حضور تیم ملی وزنه برداری زنان ایران در آسیا است./ فدراسیون وزنه برداری

کلمات کلیدی

وزنه برداری بانوان

الهام حسینی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی زنان بزرگسال آسیا

نظر شما