شناسهٔ خبر: 32496868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام پیشین لبنانی:اقدام های سرکوبگرانه عربستان شرم آور است

بیروت - ایرنا - مشاور سلیم الحص نخست وزیر پیشین لبنان تاکید کرد که اقدام های سرکوبگرانه عربستان شرم آور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، «رفعت بدوی» پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ما به اعدام 37 نفر در عربستان اشاره کرد و افزود: ریاض افکار مختلف و هر دیدگاه و نظری را که علیه نظام حاکم بر این کشور باشد، سرکوب می کند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه یادآورشد که اقدام سعودی برای اعدام 37 زندانی عربستانی یک اقدام انتقام جویانه بوده و هیچ کسی نمی تواند منکر این موضوع شود.
بدوی با تاکید بر اینکه نظام سیاسی حاکم بر عربستان تاکنون اعدام های مشابه بسیاری را انجام داده است، افزود: ریاض افکار مخالف خود را تحمل نمی کند و این یک امر بسیار شرم آور است.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهدیم که آمریکا از جنایت های عربستان به عنوان همپیمان خود چشم پوشی می کند، تصریح کرد: اگر کشورهای دیگر یک اشتباه کوچک مرتکب شوند از سوی واشنگتن تحریم شده و تصمیم های مختلفی علیه آن اتخاذ می شود ولی حکومت سعودی از این قاعده جدا است.
این تحلیلگر مسائل منطقه در پایان از سکوت سازمان های حقوق بشری انتقاد کرد و خواستار حرکت و اقدام آنان در مخالفت با اقدام های جنایتکارانه عربستان شد.
عربستان به تازگی 37 نفر را که عمده آنان شیعه بودند، گردن زده است.
این اقدام عربستان با توجه به سکوت آمریکا و برخی کشورهای غربی واکنش هایی را به دنبال داشته است.
جنبش حزب الله لبنان نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به عنوان یک شریک اصلی رژیم عربستان در مسئولیت خود برای جنایات فجیع از زمان تأسیس آن و با زور شمشیر، خشونت، قتل و کشتار جمعی است که در همه جا مرتکب شده است.
حزب الله لبنان یادآور شد که حمایت ها و اقدامات آمریکا از عربستان موجب شده است تا جامعه بین المللی در حفاظت و مراقبت از حقوق انسان ها چشم پوشی کند و دلیل آن نیز این است که واشنگتن می خواهد از منافع مالی و نفت محافظت کند.
شبد**خاورم*1436**1379

نظر شما