شناسهٔ خبر: 32496739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آیت الله صافی اعدام فعالان عربستانی را محکوم کرد

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه ای، اعدام مسلمانان توسط دولت سفاک عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

دراین بیانیه که عصر پنجشنبه صادر شد آمده است: با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد شهادت جمعی از جوانان بی گناه و مظلوم به دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین المللی و جمعیتهای دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت می باشد. چرا دولتهای اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی دهند؟

این بیانیه می افزاید: وظیفه ما این است در هر جای جهان که به انسانهای بی گناه ستم وارد می شود اظهار تأثر و تأسف نماییم و ظالمین را محکوم نماییم ولی الان مشاهده می شود که مسلمانان و دولتهای اسلامی و سایر ملل جهان آن طور که باید این جنایات را محکوم نمی کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: اینجانب با تسلیت و تبریک به خانواده های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

وزارت کشور عربستان روز سه‌شنبه از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است.

اعدام‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتاً سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور، انجام‌ شده است.

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال 2018 در عربستان سعودی 149 نفر اعدام شدند. عربستان سعودی تنها کشور در جهان است که احکام مرگ را با گردن زدن اجرا می‌کند.

نظر شما