شناسهٔ خبر: 32496686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرایند طولانی صدور مجوزها تولید را زمین گیر می کند

جبار کیانی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که بخش خصوصی از دولت طلبکار است اما حساب بیشتر شرکت های این بخش مسدود می شود.وی

صاحب‌خبر - جبار کیانی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که بخش خصوصی از دولت طلبکار است اما حساب بیشتر شرکت های این بخش مسدود می شود.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با این همه نعمت‌های خدادادی و توانایی، نباید پسوند توسعه نیافتگی را یدک بکشد.
کیانی پور افزود: مجموعه عوامل مختلفی که مانع تحقق رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد هستند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد باید قوانین مزاحم برای سرمایه‌گذاران حذف شود، تصریح کرد: اخذ تسهیلات و منابع بانکی و ماده 186 قانون امور مالیاتی از جمله مواردی است که مانع رسیدن به رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد می شود.
کیانی پور عنوان کرد: در شرایطی که دشمن اقتصاد کشور را نشانه گرفته است واحدهای عمرانی شرایط سختی را برای گرفتن تسهیلات پیش رو دارند.
وی با اشاره به وجود طلبکار بودن بخش خصوصی از دولت، ابراز داشت: صندوق تامین اجتماعی صاحبان اصلی خود که کارفرمایان هستند را بدون اطلاع قبلی جریمه می کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: بخش خصوصی در افزایش و کاهش نرخ ارز بی تقصیر است و برای برون رفت از مشکلات موجود باید چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به مشکلات اخذ تسهیلات در این استان، گفت: بانک ها به عنوان تضمین از بخش خصوصی وثیقه های میلیاردی می‌خواهند که در توان این بخش نیست.
وی با بیان اینکه اوراق و اسناد خزانه، بخش خصوصی را اوراق کرده افزود: دولت به جای اسناد و اوراق خزانه گشایش اعتبار ایجاد کند تا بتوان خسارت ها را جبران کرد.
9928/6110
انتهای پیام

نظر شما