شناسهٔ خبر: 32496595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

دریچه های سد وشمگیر ۸ سال خراب است/تسریع در برقراری بیمه بیکاری

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: دریچه های سد وشمگیر ۸ سال خراب بوده و تعمیر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قره جه طیار عصر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: باید از تلاش همه بخش ها در سیل اخیر قدردانی کرد اما معتقد هستم می توانستیم بهتر از این کار کنیم و با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارت ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه انتقاداتی به برخی از دستگاه ها در سیل اخیر وارد است، افزود: دریچه های سد وشمگیر حدود هشت سال است که خراب شده و کار نمی کند و در این سال ها اقدامی برای تعمیر آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل اخیر خسارت های زیادی به بخش های مختلف وارد شده است و تعداد زیادی از مردم نیز شغل خود را از دست داده اند؛ دولت باید بیمه بیکاری کارگرانی که بر اثر سیل شغل خود را از دست داده اند زودتر برقرار کند.

وی ادامه داد: بسیاری واحدهای تولیدی و مشاغل خسارت دیده و دولت برای جبران آنها باید سهم استان گلستان از تسهیلات اشتغالزایی را افزایش دهد. هم چنین بخشی از طرح های اشتغالزایی به بانک ها ارسال شده که لازم است زودتر به مردم به ویژه در مناطف سیل زده پرداخت شود.

وی بیان کرد: در رسته هایی که برای طرح های مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی پیش بینی شده است، دولت باید رسته پرورش دام حتی با ده راس را هم لحاظ کند. چون مردم زیادی در استان هستند که با چند راس دام زندگی خود را می گذرانند و این تسهیلات می تواند سبب بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

طیار تصریح کرد: سرانه تسهیلات برای ایجاد اشتغال در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک نفر است که با توجه به نرخ تورم و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است انتظار داریم سهم سرانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس با جاذبه های تاریخی چون برج جهانی قابوس و دیوار دفاعی و شهر تاریخی جرجان برای میزبانی از گردشگران و مسافران، هتل ندارد، خاطرنشان کرد: باید از محل تسهیلات روستایی شرایطی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم که بتوانند هتل و واحدهای اقامتی در گنبدکاووس بسازند.

برچسب‌ها:

نظر شما