شناسهٔ خبر: 32496498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشن فرهنگ و هنر در لنده+تصاویر

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده جشن فرهنگ و هنر با حضو هنرمندان و گروه‌های هنری در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، فرهنگ هنر از دیرباز مورد توجه بوده و توسط حکومت‌ها به تناسب شرایط زمانی و مکانی به آن توجه می‌شد، ولی با روی‌کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی این توجه دوچندان شده است.

تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی و تلفیق آن د  آثار مختلف هنرمندان بزرگ ایرانی مشهکد بوده و در این زمینه تلاش خوبی انجام شده است.

فرهنگ و هنر بومی اقوام و طوایف مختلف موجود در کشور راز و رمزهای نهفته بسیاری داشته که شناسایی و تقویت ابعاد مختلف آن نیازمند همکاری و تلاش دوچندان مردم و مسؤولان فرهنگ و هنر در سطح کشور می‌باشد.

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در آئین و جشن فرهنگ و هنر شهرستان لنده با اشاره به رشد و توسعه فرهنگ و هنر این شهرستان‌ در سال‌های اخیر اظهار داشت‌: فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در هر منطقه‌ای گویای تمدن و فرهنگ آن دیار بوده که ترویج و گسترش آن لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌های مختلف در سطح شهرستان در طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته واستعدادهای درخشانی در این شهرستان پا به عرصه وجود گذاشته و در سطح استان و کشور زیبا و درخشان ظاهر شد.

این مسؤول فرهنگی در شهرستان لنده ادامه داد: آیین و مراسم فرهنگ و هنر این شهرستان گویا و گواه خوبی بر تمدن فرهنگی این شهرستان بوده، وجود بیش از ده‌ها نوع اثر و صنایع دستی و هنرهای نمایشی و ... نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش همه افراد و گروه‌ها می‌باشد.

زارعی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی، هنرهای نمایشی، شعر و ادب و ... با یک برنامه‌ریزی و حمایت به موقع می‌توان اهداف متعالی فرهنگ و هنر در این شهرستان دست یافت.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۳

نظر شما