شناسهٔ خبر: 32496419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هنرمند شیرازی تاکید کرد:

تئاتر پیشرفته در هر کشور نشان از برتری فرهنگی است

وامق گقت: تئاتر از یونان باستان و بیش از میلاد مسیح شروع شد و یکی از جلوه های تمدن بشری است، کشوری که تئاتر پیشرفته ای دارد، از نظر فرهنگی هم مقام برتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید وامق» امروز (پنجشنبه 5 فروردین) در اولین جلسه انجمن نمایش «تجیر» با اعضا و مربیان انجمن نمایش«تجیر»، به اعضای کانون نمایش فارس توصیه کرد: همیشه هنر جو بمانید و در هر جایگاهی از هنر که قرار گرفتید همچنان دنبال آموختن باشید و خود را از دانش اندوزی بی نیاز ندانید.

 

این هنرمند شیرازی به ضرورت وجود هنر تئاتر اشاره کرد و افزود: تئاتر از یونان باستان و بیش از میلاد مسیح شروع شد و یکی از جلوه های تمدن بشری است، کشوری که تئاتر پیشرفته ای دارد، از نظر فرهنگی هم مقام برتری دارد.

 

وی گفت: تئاتر وسیله سرگرمی نیست بلکه در این هنر با عناصری روبروییم که در کنار هم قرار گرفتن آن ها بر اندیشه بشر، احساس و خلاقیت تأثیر می گذارد، این جلوه ها بشر امروز را می سازد تا یک شهروند مؤثر باشد.

 

وامق، تولید اثر خوب نمایشی را مستلزم مخاطب سنجی یا مخاطب گزینی، قصه، شخصیت ها و موقعیت های جذاب و ساختار اصولی و دراماتیک دانست و از اعضا درخواست کرد: کتاب بخوانند، فیلم کوتاه و فیلم های هنری ببینند، به موسیقی خوب گوش دهند، تئاتر و عکس های خوب هنر عکاسی را ببینند و رمان و داستان کوتاه بخوانند.

نظر شما