شناسهٔ خبر: 32496397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد:

روحانی انقلابی تنبل نیست / عدم دغدغه روحانی تنبل به اجرایی شدن احکام اسلام

آیت الله دژکام گفت: برخی از روحانیون در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی دغدغه ندارند، در حالیکه که روحانی انقلابی تنبل نیست، روحانی تنبل دغدغه اجرایی شدن احکام اسلام را ندارد، اما روحانی انقلابی دغدغه انتظار و تعجیل در ظهور را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» امشب (پنجشنبه 5 اردیبهشت) در نخستین سالگرد ارتحال مرحوم «آیت الله اسدالله ایمانی» نماینده سابق ولی فقیه در فارس و امام جمعه سابق به اشاره به فعالیت های ایشان از انقلاب تاکنون، گفت: برای انقلاب بودن یک حوزوی پنج عرصه وجود دارد که «مرحوم آیت الله ایمانی» این ویژگی ها را داشت.

 

نماینده ولی فقیه در فارس دین شناسی را اولین عرصع خواند و افزود: دین اصلی سکولار نیست و باید در تمام اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال باشد، اما اکنون رگه هایی از دین سکولار در حال فعالیت است، حوزه انقلابی دین مبتنی در دستورات قرآن است.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حوزه انقلابی برای تمام عرصه های دین ایستادگی می کند، عنوان کرد: برخی از روحانیون در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی دغدغه ندارند، در حالیکه که روحانی انقلابی تنبل نیست، روحانی تنبل دغدغه اجرایی شدن احکام اسلام را ندارد، اما روحانی انقلابی دغدغه انتظار و تعجیل در ظهور را دارد، تعجیل نیازمند آمادگی است.

 

وی بیان کرد: دومین عرصه دین انقلابی «امر به معروف و نهی از منکر» است که مرحوم ایمانی جزو نیروهای اصلی این عرصه بود، دوستی زمینه ساز «امر به معروف و نهی از منکر» تاثیرگذار است، نباید با یک خطا دشمن شد، دشمن حرف دشمن را گوش نمی دهد بلکه دوست حرف دوست را گوش می دهد و دوستی در این فریضه موثر است.

 

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه باید مهمترین معروف ها را شناخت و برآن اصرار ورزید، اظهار کرد: دیانت در شیراز پیشینه قوی دارد اما به اندازه کافی جلوه ندارد.

نظر شما