شناسهٔ خبر: 32496259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

60 کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد آسیب جدی دیده است

امیر امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید محور اصلی پل زال تا خرم آباد افزود: با توجه به حجم سریع بارش فرصت پیشگیری های اساسی برای

صاحب‌خبر - امیر امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید محور اصلی پل زال تا خرم آباد افزود: با توجه به حجم سریع بارش فرصت پیشگیری های اساسی برای جلوگیری از تخریب های سیل فراهم نشده و حجم خسارت در زیرساخت های حمل و نقل به ویژه محورهای جاده ای بسیار بالا است.
وی با بیان اینکه 30 درصد محور پلدختر - خرم آباد به ترمیم اساسی نیاز دارد اظهار داشت: اقدامات مثبتی انجام شده و توان ادارات راه و شهرسازی استان ها بسیج شده تا تردد ایمن برقرار شود اما این یک اقدام موقت و ناپایدار است.
وی ادامه داد: اکنون مطالعات لازم در حال انجام است تا این جاده با حداقل تغییر مسیر به خصوص برای محلی های منطقه بازسازی و در صورت نیاز وایانت ایجاد شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: برای کمک به استانهای سیلزده به ویژه لرستان که حجم خسارتهای آن بالا است در تخصیص اعتبارات و منابع قیر اقداماتی انجام می شود و از سهمیه بقیه استانها که تحت تاثیر سیل نبوده اند به لرستان ابلاغ اعتبار شده چنانچه جاده ای آماده آسفالت شود این سهمه اعمال خواهد شد.
امینی افزود: پل های بسیاری بر اثر سیل لرستان از بین رفته و به دلیل گسترش حریم رودخانه ها به ویژه کشکان مسیرهای جدیدی ایجاد شده که برقرار کردن تردد ایمن و ایجاد پل ها حدود سه ماه به طول می انجامد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی روستاها راه دسترسی موقت دارند و برخی نیز به دلیل نبود راه از طریق بالگرد امدادرسانی می شوند که امیدواریم هرچه زودتر تردد ایمن در این مناطق برقرار شود.
لرستان حدود هشت هزار کیلومتر جاده دارد که برآورد اولیه، خسارت‌های وارد شده به این بخش بر اثر سیل فروردین امسال ، یکهزار و500 میلیارد تومان است.
صدها پل تخریب شده و 2 هزار کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی تخریب شد که سهم راههای روستایی بیش از 600 کیلومتر می باشد.
محور ترانزیتی خرم آباد پلدختر حدود 120 کیلومتر است.
7269/6060
انتهای پیام

نظر شما