شناسهٔ خبر: 32496162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نماینده مجلس: ظرفیت باغستان بیشتر از یک روستا است

به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی عصر پنجشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم باغستان از توابع شهرستان فردوس افزود: بایستی پتانسیل های منطقه گردشگری

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی عصر پنجشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم باغستان از توابع شهرستان فردوس افزود: بایستی پتانسیل های منطقه گردشگری باغستان فردوس به بالفعل تبدیل شود و این منطقه نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.
وی اظهار داشت: یکی از خواسته های مردم این منطقه تبدیل آن به بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: سفر وزیر جهاد کشاورزی (سال گذشته) به فردوس یک آورده برای باغستان داشت و آن هم ساماندهی آب قنات بلده بود.
وی اضافه کرد: این موضوع پیگیری شده و امید است بتوانیم از آب بلده به بهترین نحو استفاده کنیم و بخشی از آن را که هدر می رود، ذخیره کنیم.
امیرحسنخانی گفت: ‌آب قنات بلده بهترین آب برای گلخانه است و می‌ توان با آن، میوه و سبزی استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را تامین کنیم و این آب بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: روش بهره برداری از آب بلده همان روش سابق است و این درست نیست بلکه باید تغییر کند تا بهره وری از آن افزایش یابد و هر استفاده ای که از آب بلده شود، متعلق به مالکان آن است.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی کشت زعفران را یکی از محصولات کشاورزی این منطقه عنوان کرد و گفت: میانگین برداشت زعفران در هر هکتار چهار کیلوگرم است در حالیکه کشاورز باغستانی توانسته 10 برابر یعنی ٤٠ کیلوگرم در هکتار محصول برداشت کند.
روستای باغستان از توابع بخش مرکزی شهرستان فردوس در فاصله 15 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد.
فردوس در 195 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی بیرجند قرار دارد.
9865*3028
انتهای پیام

نظر شما