شناسهٔ خبر: 32496110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

براثر اطلاع رسانی نادرست از وضعیت گلستان ۹۰ درصد رزورهای هتل ها و اماکن اقامتی کنسل شد

کریمی گفت: بر اثر این اطلاع رسانی ها ۹۰ درصد رزورو هتل ها و اماکن اقامتی در ایام نوروز به دلیل شرایط پیش آمده از سیل کنسل شد و هتلداران ما که چشم امیدشان به این ایام بود متضرر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، »ابراهیم کریمی»شامگاه امروز  (پنجشنبه ۵ اردیبهشت) در ستاد فرماندهی اقتصادی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بر اثر نوع اطلاع رسانی از سیل استان گلستان در حالی که تنها سه شهرستان درگیر مشکلات سیلاب بودند حضور مسافران نوروزی تحت شعاع مسئله سیل قرار گرفت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: این درحالی بود که تریبون های رسانه در اختیار مسئولان برای ارائه گزارش سیل قرار گرفته بود و حتی ستاد خدمات سفر از ظرفیت رسانه برای اطلاع رسانی بی بهره بود.

 

کریمی تاکید کرد: بر اثر این اطلاع رسانی ها ۹۰ درصد رزورو هتل ها و اماکن اقامتی ما به دلیل شرایط پیش آمده از سیل کنسل شد و هتلداران ما که چشم امیدشان به این ایام بود متضرر شدند.

 

وی افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده سیل ۱۹۹ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات و بخش های مختلف میراث فرهنگی و نصایع دستی استان گلستان وارد کرده است و همچنین ۲۰ اثر فرهنگی ما بر اثر سیل خسارت دید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: می توان راه ها و پلها و زمین های کشاورزی که از سیل خسارت دیده را احیا کرد ولی اگر چنانچه پل تاریخی آق قلا و یا برح قابوس خسارت ببیند و یا از بین برود دیگر این میراث تاریخی قابل اصلاح نخواهد بود.

 

کریمی افزود: نگرانی در برج قابوس و شهر جرجان و پل تاریخی آق‌قلا وجود دارد و نباید از این آثار تاریخی غفلت کرد وگرنه یک رانش و یا حادثه منجر به تخریب این اماکن تاریخی خواهد شد.

 

نظر شما