شناسهٔ خبر: 32495838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

15 چهره فاخر و ملی اقوام در جشنواره ایل بانگ تجلیل شدند

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا در این مراسم از 10 چهره برتر عرصه موسیقی و همچنین پنج چهره در بخش مقامامی تجلیل به عمل آمد.نماینده مردم دهلران، دره شهر،

صاحب‌خبر - به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا در این مراسم از 10 چهره برتر عرصه موسیقی و همچنین پنج چهره در بخش مقامامی تجلیل به عمل آمد.
نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی در این آیین در منطقه چشمه شیرین بدره اظهار داشت: دشمنان در حالیکه در تلاش برای تفرقه اندازی بین اقوام ایرانی هستند، برگزاری چنین جشنواره هایی به اتحاد و همدلی بین اقوام کمک می کند.
شادمهر کاظم زاده افزود: این جشنواره ها به حفظ آداب و رسوم اقوام مختلف کشور کمک شایانی می کند.
وی با اشاره اینکه از طریق وزارت ارشاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان بدره پیگیری می شود، تشریح کرد: شهرستان بدره و منطقه چشمه شیرین از ظرفیت های بالای هنری برخوردار هستند و احداث خانه فرهنگ و سالن امفی تئاتر در این منطقه پیگیری می شود.
سرپرست فرمانداری بدره نیز گفت: مهم ترین ظرفیت و مزیت این شهرستان، مردمان با فرهنگ، نجیب و فرهنگ دوست این شهرستان است.
یونس آزادی افزود: ایل بانگ حاصل زحمات چند ماهه دست اندرکاران این جشنواره است و در کنار دست‌اندرکارن جشنواره مردم عزیز این شهرستان و این بخش از تمام داشته ها و امکانات خود استفاده کردند که بتوانند میزبان شایسته ای برای شما مهمانان عزیز باشند.
وی افزود: بدره می تواند به یک قطب فرهنگی بسیار قوی برای اجرای برنامه های فرهنگی در کشور تبدیل شود و ایل بانگ گام اول در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان بدره است و در آینده شاهد اجرای برنامه های فرهنگی قوی تر و غنی تر در سطح شهرستان خواهد بود.
آزادی تشریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره این بود که نمایندگان فرهنگی استان های مختلف سراسر کشور از نزدیک در جریان جاذبه ها و قابلیت ها و پتانسیل های مختلف شهرستان قرار گیرند و هم این که بتوانیم بخشی از فرهنگ و هنر زیبای اقوام و عشایر ایران را به نمایش بگذاریم.
وی گفت: هدف اصلی جشنواره ایل بانگ تقویت اتحاد و انسجام ملی و تقویت اتحاد بین اقوام مختلف کشور است‌.
7177/6119
انتهای پیام

نظر شما