شناسهٔ خبر: 32495649 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام مرادی:

تربیت طلاب با نگاه به فعالیت جهادی ضروری است

حوره/ نماینده طلاب تهران گفت: طلاب نباید از ضرورت توجه به خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی و تعلیم و تربیت جدا باشند. اگر با این دو نگاه طلاب تربیت شوند، اثرگذاری آن در جامعه دو چندان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حسن مرادی «الگوی خدمت رسانی حوزویان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی» که در دفتر تبلیغات اسلامی  حوزه علمیه قم برگزارشد گفت: سال گذشته در تهران مدرسه علمیه ای با هدف ایجاد رابطه بین مباحث علمی و انجام کارهای جهادی و توجه به خدمات اجتماعی راه اندازی شد.

مسئول مؤسسه بلاغ المبین ادامه داد: این مدرسه علمیه در پایه اول اقدام به جذب طلبه کرد و همه تلاش این بود بین دو مقوله تعلیم و تربیت و پرداختن به ضرورت خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی ارتباط بر قرار کنیم و طلاب را با همین تفکر تربیت نماییم.

نماینده طلاب و فضلای تهرانی در مجمع نمایندگان طلاب و فظلای حوزه بیان داشت: معتقدم طلاب نباید از ضرورت توجه به خدمات اجتماعی و انجام فعالیت های جهادی و تعلیم و تربیت جدا باشند. اگر با این دو نگاه طلاب تربیت شوند، اثرگذاری آن در جامعه دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام مرادی افزود: زمانی که سیل اخیر در پل دختر اتفاق افتاد، به همراه 25 نفر از طلاب این مدرسه به این شهر سیل زده رفتیم، روزهای کار جهادی و شب ها گعده های طلبگی در مسائل مختلف علمی، نیازهای روز و اجتماعی، چگونگی برخورد و ارتباط برقرار نمودن با مردم سیل زده و... به طلاب ارائه می دادیم.

این جهادگر بیان داشت: سعی کردیم در مسئله کارهای جهادی و پرداختن به خدمات اجتماعی، محتوای علمی همراه با اهداف، سر فصل های آموزشی، سیاست های کلی، اولویت بندی کارها، موازین شرعی کارها، راهکارهای بهتر خدمت رسانی به مردم سیل زده و زلزله زده ، اصلاح ذهنیت نسبت به روحانیت، راهکارهای نشر معارف دینی به مردم سیل زده، استفاده از آیات درمورد سیل و زلزله و... تولید کنیم و به طلاب درگعده ها آموزش دهیم.

وی بیان داشت: معتقدم تولید علم در مسائل سیل و زلزله در حوزه با نگاه دینی، می تواند خدمات حوزه به جامعه را دو چندان کند.

313/40  

نظر شما