شناسهٔ خبر: 32495648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودکفا شدن ۱۶ هزار طرح اشتغال کمیته امداد/خودکفایی به معنی خارج شدن از چرخه حمایت کمیته امداد نیست

صاحب‌خبر -

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) از خودکفا شدن ۱۶ هزار طرح اشتغال کمیته امداد در سال ۹۷ خبر داد.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۱.۵ میلیون از اشتغال کل کشور را کمیته امداد امام‌ تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ۱۳۶ هزار فرصت شغلی فراهم کرده است، گفت: ۱۲ هزار شغل در زمینه کاریابی تامین شده است همچنین  ۱۴۸ فرقه شغل در سال ۹۷ ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان‌اینکه قاعده کمیته امداد این است که هر اشتغال که ۶ ماه متوالی به درآمد حداقل مصوب قانون کار برسد خودکفا اعلام می‌شود، تصریح کرد: حوزه حمایت کل اقتصاد خانوار را برای خودکفایی در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:کمک هزینه ۸ میلیارد تومانی کمیته امداد به نوعروسان 

عبدالملکی ادامه داد: اشتغال‌هایی که خودکفا اعلام می‌شوند به معنی خارج شدن از چرخه حمایت کمیته امدادنیست بلکه ممکن است خانوار‌هایی به دلیل بیماری‌های خاص و ... همچنان در چرخه مستمری بگیران کمیته امداد باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۱۶ هزار طرح اشتغال خودکفا شده اند، خاطرنشان کرد: بخشی از تسهیلات در سال گذشته به طرح‌های اشتغال اختصاص داده شده و بخشی از تسهیلات نیز برای تقویت طرح‌های اشتغال امسال ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما