شناسهٔ خبر: 32495440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

کاهش ۴۲ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در قلب تهران

باشگاه خبرنگاران

معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲ از کاهش ۴۲ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در مرکز تاریخی تهران در یازده ماه سال ۹۷ نسبت به یازده ماه مشابه در سال ۹۶ خبرداد.

صاحب‌خبر -

پنجشنبه///کاهش ۴۲ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در قلب تهرانبه گزارش شفاف، حوادث وتصادفات در شهر تهران هرساله جان هزاران نفر را می‌گیرد و خانواده‌های بسیاری را عزادار می‌کند، به طوری که آمار‌ها نشان می‌دهد که ایران در این زمینه از جمله کشور‌های مطرح دنیا محسوب می‌شود. عوامل انسانی استاندارد نبودن وسائل نقلیه، حادثه خیز بودن خیابان ها، اتوبان‌ها وگذر‌ها از جمله عواملی است که در بالا بردن این تلفات نقش اثرگذاری را ایفا می‌کند.

منطقه ۱۲ تهران که به قلب تهران شهرت یافته‌است، در کنار خانه‌های تاریخی و بنا‌های تهران قدیم که در دل خود جای داده‌ است، به دلیل قرارگیری بازار بزرگ تهران و محدوده‌ طرح ترافیک حجم روزانه‌ بالایی تردد موتورسیکلت را در خود ثبت می‌کند.

منطقه ۱۲ با تبادل سفر بیش از ۲۰ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در روز بالاترین تولید و جذب سفر را در میان مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص داده است.

سعید ارونقی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ در گفتگویی،گفت: منطقه ۱۲ با تبادل سفر بیش از ۲۰ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در روز بالاترین تولید و جذب سفر را در میان مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص داده است. در این منطقه روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار موتور سیکلت در منطقه تردد می‌کنند و همین آمار کافیست تا آمار تلفات ناشی از تصادف موتورسیکلت‌ها در منطقه قابل توجه باشد. منطقه ۱۲ توانسته با برنامه ریزی از آمار تصادف‌های منجر به فوت بکاهد تا جایی که با کاهش ۴۲ درصدی این آمار به جایگاه برتر در میان مناطق تهران دست یافته است. مقایسه تلفات ناشی از تصادفات در یازده ماهه سال ۹۷ نسبت به یازده ماه مشابه در سال ۹۶ به میزان ۴۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در همین راستا با مطالعاتی که سازمان حمل و نقل ترافیک داشت، برنامه جامع اجرایی منطقه ۱۲ به دست آمد. این برنامه شامل موارد متعددی همچون ایمن‌سازی معابر، توسعه حمل و نقل پاک، آرام سازی معابر، تغییر جنس نوسازی معابر، اصلاحات هندسی در معابر و تقاطع‌ها، اصلاح علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین توجه به وسایل حمل و نقل عمومی در معابر مشترک و آموزش است.

ارونقی در رابطه با شناسایی نقاط حادثه خیز منطقه گفت: در منطقه نقاط حادثه خیز زیادی همچون محور‌های شوش، مولوی، خیام و تقاطع‌های خیام و شوش وجود دارند که نشان می‌دهد ما باید بیشتر بر تردد موتورسیکلت‌ها تمرکز کنیم. قالب فعالیت‌های ما منوط به افزایش ایمنی تردد موتور‌ها است و در کنار این نکات ما تلاش می‌کنیم تا با آموزش از میزان تصادفات بکاهیم.

وی گفت: موتورسیکلت‌ها سهم ۳۷ درصدی در تصادفات تهران دارند.

شایان ذکر است؛ بر اساس آمار پلیس راهنمایی ورانندگی در سال ۹۷ موتورسیکلت‌ها سهم ۳۷ درصدی در تصادفات تهران دارند وتاثیر گذاری عابران پیاده درتلفات تصادفات تهران ۴۶ درصد اعلام شده است که در مجموع عابر پیاده و موتور سیکلت سواران حدود ۸۰ درصد بر تصادفات سهم دارند.

انتهای پیام/

نظر شما