شناسهٔ خبر: 32495205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرطرفدارترین‌های نمایشگاه کتاب تهران-2

استقبال از «دختر شینا» ادامه دارد

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ساعات پایانی هر روز نمایشگاه کتاب تهران نسبت به معرفی یکی از پرطرفدارترین اثر نمایشگاه اقدام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزای دانشجو، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ١٠ صبح تا 21عصر در مصلی تهران برپا خواهد بود که دراین دوره ۳۲۰۰ ناشر با ۴۴۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارند که بدون شک نمایشگاه کتاب تهران را به بزرگترین محفلی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی تبدیل کرده است.

بر همین اساس گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ساعات پایانی هر روز نمایشگاه کتاب تهران، نسبت به معرفی یکی از پرطرفدارین کتاب نمایشگاه تهران اقدام خواهد کرد که در ادامه از نظرتان میگذرد:

                                                              دختر شینا

کتاب «دختر شینا» یکی از آثار سوره مهر با موضوع خاطرات زنان است که با قلمی روان به روایت زندگی «قدم خیر محمدی کنعان» همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی می‌پردازد. درواقع بهناز ضرابی‌زاده نویسنده این کتاب نام اثرش را «دختر شینا» گذاشته است. نامی که ترکیبی از ابتکار نویسنده و یکی از دختران شهید است و موضوع اصلی آن، مرور خاطرات همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است.        

«بهناز ضرابی زاده» نویسنده ای است که یازده کتاب در کارنامه خود دارد و در این کتابش بازگوکننده خاطرات زنی است که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران غیور دوران دفاع مقدس، جز غم دوری و بزرگ کردن فرزندانش به تنهایی، چیزی از زندگی نمی فهمد.

این اثر روایت زندگی دختری است که پدر و مادرش به خاطر حفظ اعتقاداتشان او را به کلاس‌های مختلط مدارس قبل از انقلاب نفرستادند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی‌سواد بود، اما باور و ایمان با ثباتی داشت. دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیر کند و به همه نشان دهد که جهاد واقعی زن، تلاش در جهت تربیت درست فرزندان و حمایت از همسر در راه مبارزه با دشمنان دین و کشورش است.    

در بخشی از کتاب میخوانیم:

خانه عمویم دیوار به دیوار خانه ی ما بود و هر روز چند ساعتی به خانه آنها می رفتیم. آن روز، من به تنهایی خانه عمویم رفته بودم سرظهر بود وداشتم از پله ها ی ایوان پایین می آمدم که یکدفعه پسر جوانی روبه رویم ظاهرشد جا خوردم، زبانم بند آمد و یکهو دلم ریخت و پسر به من سلام کرد و من آن موقع 14 سال بیشتر نداشتم.

از آن روز به بعد آمد و رفتهای مشکوک به خانه ی ما شروع شد؛ هر روز واسطه و بزرگان روستا می آمدند وکم کم فهمیدم صمد به من علاقه مند است و بعد از کلنجارهایی که انجام دادند من و صمد در 13 آبان 56 به عقد هم در آمدیم.

«دختر شینا» در ۱۹ فصل روایت شده است که از دوران کودکی قدم خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد و نامش به عنوان همسر شهید در تاریخ این کشور ماندگار شد.    

در متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر شینا» نیز آمده است:

بسمه‌تعالی

رحمت خدا بر این بانوی صبور و با‌ایمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداکاری که این رنج‌های توان‌فرسای همسر محبوبش نتوانست او را از ادامة جهاد دشوارش باز دارد.

جا دارد از فرزندان این دو انسان والا نیز قدردانی شود.

لازم به ذکر است؛ بهترین اثر بهناز ضرابی‌زاده توسط انتشارات سوره مهر در ۲۶۳ صفحه منتشر شده و تا به امروز بیش از نود بار تجدید چاپ شده است. 

نظر شما