شناسهٔ خبر: 32495021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان شیلات:

سیل امسال 13 هزار میلیارد تومان درحوزه خدمات کشاورزی خسارت وارد کرد

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در سیل اخیر متاسفانه به الیگودرز به عنوان قطب تولید قزل آلای کشور خسارات سنگینی وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک،نبی اله میرزایی خون معاون وزیر و رییس سازمان شیلات کشور امروز در جمع فعالان پرورش ماهی در الیگودرز گفت: مبنای پرداخت خسارات ما گزارشی است که در ستاد مدیریت بحران شهرستان تهیه و تنظیم و گزارش شده است.

 

وی افزود: گزارش نسبتا جامع، دقیق و کاملی از خسارات شهرستان در استان به ما ارائه شده است که نشان می دهد ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت دقیق خسارات را بررسی و مستند سازی کرده است.

 

معاون وزیر کشور بیان کرد: سیل و سایر حوادث غیرمترقبه پیامدهای سنگینی حتی نسبت به پیش بینی های هواشناسی داشته است اما حداقل خسارات جانی نشان از تدبیر به موقع ستاد بحران می باشد و خسارات مالی هم با تدابیر اندیشیده شده قابل جبران است. 

 

 وی گفت: سیل امسال 13 هزار میلیارد تومان درحوزه خدمات کشاورزی خسارت وارد کرده که متاسفانه به الیگودرز به عنوان قطب تولید قزل آلای کشور خسارات سنگینی وارد شده است.

 

میرزایی از ابلاغ دستورالعمل پرداخت خسارات از طرف وزیر کشاورزی به استان ها خبر داد و گفت: بسته های حمایتی شامل معلق شدن وام های شیلات به مدت سه سال و پرداخت ما به تفاوت سود توسط دولت، پرداخت بلاعوض مبلغ 8میلیون تومان در مقابل هر تن ماهی سردآبی و 50 میلیون تومان به ازای هر هکتار مزرعه است. 

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش تولید هرساله ماهی نشان از سودآوری این صنعت است و درخواستی که دارم مزرعه داران هرچه زودتر لایروبی مزارع و تولید را آغاز کنند و ما هم هر آنچه از دستمان بر بیاد همراهی و خواسته های شما را در سطح کشور پیگیری می کنیم.

 

رییس سازمان شیلات کشور گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشه شده تولیدمان هرچه زودتر پا بگیرد و سال 98 سال رونق تولید ماهی سردابی باشد.   

 

در این نشست همچنین حمید کشکولی فرماندار الیگودرز با تشریح شرایط شهرستان در حوزه پرورش آبزیان گفت: سیلاب و رانش زمین به بیش از 76 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما