شناسهٔ خبر: 32494441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگرداندن واحد‌های صنعتی غیر فعال به چرخه تولید

واحد‌های صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگردانده می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، استاندار فارس در دیدار با حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: واحد‌هایی که امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند باید با اغماز و نگاه ویژه حمایت شوند چرا که بی شک راه اندازی یکی از این صنایع از ابتدا هزینه‌ای به مراتب بیشتر از راه اندازی مجدد این واحد‌ها دارد.

عنایت الله رحیمی افزود: بانک‌ها به عنوان یکی از گردانندگان اصلی اقتصاد کشور می‌توانند با یافتن راهکار‌های عملیاتی در رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی اثر گذاری جدی داشته باشند.
وی، از بانک‌ها خواست ضمن در نظر گرفتن سود و زیان خود روند پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی باید سود و زیان را در نظر بگیرند و از بازگشت تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند اطمینان حاصل کنند، اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی و تلاطمات موجود باید در همه بخش‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی از اصول همیشگی برای دریافت سود به اندازه گذشته با ایثار و از خودگذشتگی گذر کنند.
استاندار فارس به ظرفیت های مختلف استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنایع وابسته به ویژه صنایع تبدیلی، وجود تقاضای مناسب برای مصرف و سرمایه گذاری، پتانسیل‌های معدنی و گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: هر یک از این توانمندی‌ها زمینه‌ای مناسب برای اقدامات اقتصادی است که با حمایت بانک صنعت و معدن به بهره وری و ایجاد ارزش افزوده و به تبع آن بهبود وضعیت اقتصادی می‌انجامد.
رحیمی تاکید کرد: بی تردید حمایت بانک صنعت و معدن از تولید در این صنایع؛ ایجاد اشتغال، بهره وری اقتصادی و در نهایت گذر از تنگنا‌های ایجاد شده در عرصه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: مدیریت ارشد استان آمادگی هر گونه همکاری در زمینه سرمایه گذاری‌های مختلف از سوی بانک صنعت و معدن را دارد.
استان فارس دارای چهار هزار و ۳۵۱ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری حدود ۱۰۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود یکصد هزار و ۷۰۵ است.
 
 

نظر شما