شناسهٔ خبر: 32494189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای طرح ویزیت رایگان در 2 روستای محروم آبیک

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک از اجرای طرح ویزیت رایگان در دو روستای این شهرستان در هفته سلامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک از اجرای طرح ویزیت رایگان در دو روستای این شهرستان در هفته سلامت خبر داد.

محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در هفته سلامت طرح ویزیت رایگان در روستا حاجی‌آباد از روستاهای قمر طیخور بخش‌مرکزی شهرستان آبیک اجرا شده که تیم سلامت شامل پزشک، پرستار، ماما و دارویار به صورت رایگان به مردم این رسوتا خدمات ارائه کرده‌اند.

وی افزود: طرح ویزیت رایگان در هشتم اردیبهشت‌ماه در روستای شهرآباد شهر از توابع بخش بشاریات آبیک اجرا می‌شود که تیم سلامت با حضور در این روستا به مردم روستا خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک ادامه داد: از برنامه‌های اجرا شده در هفته سلامت می‌توان به برگزاری مسابقه نقاشی در مهاد کودک، نواختن زنگ سلامت و برگزاری نقاشی همگانی با موضوع سلامت، جشنواره صبحانه سالم و همایش پیاده‌روی در یکی از مدارس غیرانتفاعی، مسابقه ورزشی بین بانوان و آقایان کارمند شبکه بهداشت و برگزاری جشنواره بادبادک‌ها و همایش دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

بابایی با اشاره به اختصاص بخشی از خطبه‌های نمازجمعه شهر آبیک به مقوله سلامت از سوی امام جمعه اضافه کرد: با همکاری بسیج آمادگاه شهرستان آبیک در کوی سازمانی شهید فلاحی آموزش پوشش همگان سلامت داوطلبان حوزنه سلامت برگزار می‌شود.

وی به گردهمایی افراد موفق در کاهش وزن و افرادغیرموفق در این زمینه با حضور کارشناسان تغذیه اشاره و خاطرنشان کرد: در این گردهمایی افراد تجارب خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند و در زمینه کاهش وزن و به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

این مسئول تصریح کرد: در دبیرستان دخترانه عاطفه با حضور دانش‌اموزان سه دبیرستان جلسه آموزشی سلامت روان و تغذیه اجرا می‌شود؛ این در حالی است که چنین آموزشی در روستای زیاران و همچنین پایگاه هوانیروزی شهید امینی برای گروه جوانان و حوزه علمیه زینبیه (س) شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک افزود: به مناسبت هفته سلامت ایستگاه سلامت و وورزش همگانی در پارک بانوان شهر آبیک برپا می‌شود که این مهم با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه تحرک و فعالیت بدنی صورت می‌گیرد.

بابایی ادامه داد: با همکاری اداره بهزیستی شهرستان آبیک و موسسات مردم نهاد  و واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای جلب مشارکت مردم در حوزه سلامت همایشی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه کارگری با نمایندگان و مدیران صنایع و کارخانجات برنامه‌های هفته سلامت تشریح شده و مقرر به صورت خلاقانه به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه سلامت پرداخته شود و مستندات برنامه‌های اجرا شده به شبکه بهداشت تحویل داده شود؛ این در حالی است که در برخی شرکت‌ها ورزش صبحگاهی برای ایجاد نشاط و شادابی کارگران به اجرا در می‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم، جلب مشارکت مردم در حوزه سلامت ازاهمیت بسزایی برخوردار است که با تحقق این مهم و افزایش همکاری‌های بین‌بخشی نهادهای حاکمیتی و اجرایی شهرستان آبیک در حوزه سلامت موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک تصریح کرد: تحقق توسعه پایدار در گرو داشتن افراد سالم در جامعه است که می‌طلبد جایگاه سلامت و اهمیت آن به طور ویژه بین مردم تببین شود.

انتهای پیام

نظر شما