شناسهٔ خبر: 32494075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابطحی:

آمریکایی ها با هدف به انزواکشاندن ایران دست به هر روشی می زنند/ آمریکا می خواهد ایران را گوشه رینگ ببرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می گوید:ایرانی‌ها از هوش و ذکاوت بسیاری برخوردارند و می‌توانند راه های جدیدی برای فروش نفت پیدا کنند

صاحب‌خبر -

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای آمریکایی ها در رابطه با به صفر رساندن فروش نفت ایرانفگفت: خود آمریکایی ها می دانند که خواب آنها تعبیر نخواهد شد که نفت ایران را به صفر برسانند.

آمریکا می خواهد ایران را گوشه رینگ ببرد

وی افزود:پالایشگاه ها در بعضی از کشورها،بر مبنای نوع نفت ایران ساخته شده است؛یعنی اگر نفت ایران به آنها نرسد پالایشگاه آن ها تعطیل می شوند؛ و این کشورها مانند یونان به آمریکا فشار می‌آورند که معافیت های بگیرند و  بتوانند تجهیزات پالایشگاه ها را عوض کنند.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس با اشاره به تماس پمپئو با نخست وزیر عراق و تاکید بر ارتباط عمیق تر عراق با همسایگان عرب،مطرح کرد: اینکه آمریکا می‌آید و با عراق تماس می‌گیرد به این علت است که بین کشورها تفرقه ایجاد کند؛این یعنی ایران  را ایزوله کند و گوشه رینگ ببرد و بگوید که کشورهای منطقه با ایران همکاری نمی کنند.

بیشتربخوانید:

 

مردم کشورهای همسایه خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی هستند

ابطحی با بیان اینکه مردم کشورهای همسایه خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی هستند،اظهار کرد:اگر روسای این کشورها و مسئولین کشورها نخواهند با ایران رابطه داشته باشند،ملت ها این اجازه را نمی‌دهند.ملت ها و مردم کشورهای همسایه از جمله عراق خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی هستند.اینها از مردمشان رای گرفته ند و ملت های آنها به شدت با ملت ما روابط فرهنگی،اعتقادی مشترک دارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان این که آمریکایی ها با هدف به انزواکشاندن ایران دست به هر روشی می زنند،تصریح کرد:حتی ممکن است پمپئو و ترامپ به بغداد هم سفر کنند و دست بر نمی دارند و شیطنت های خودشان را انجام می دهند؛آنها بارها ایران را آزمایش کرده اند و آگاهی و بیداری در کشور ما آنقدر زیاد که متوجه شیطنت های آمریکا بشوند.

عضوکمیسیون آموزش مجلس با تأکید براینکه تلاش آمریکا در به انزوا کشاندن ایران در جهان بسیار است،مطرح کرد: آمریکا می خواهد اقتصاد نفتی ایران را به صفر برساند و جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی در تنگنا بگذارد تا مردم ایران را از نظام ناراضی نشان دهد و این تصور باطلی است.

وی با تاکید براینکه ایران بازار نفتی خود را پیدا می کندمطرح کرد:درسال ۹۱ هم بدترین تحریم ها را داشتیم و راه های دورزدن را پیدا کردیم،یکی از خسارت هایی که به ما وارد شد که البته آن را جبران خواهیم کرد،موضوع برجام است.در برجام یکی از اهداف آمریکا این بود که راه‌های دور زدن تحریم ایران را بفهمند و راه‌ها و گلوگاه ها را بشناسند.

ما هرگز برده آمریکا نمی شویم

ابطحی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها از هوش و ذکاوت بسیاری برخوردارند و می‌توانند راه های جدیدی برای فروش نفت پیدا کنند،ادامه داد:ما این راه‌ها را پیدا کردیم و حتی راه های حقوقی وجود دارد.در قوانین تجارت بین الملل راههایی است که ما می توانیم احقاق حقوق کنیم.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد:مردم نگران نباشند؛البته باید تحمل را داشته باشیم چون هدف ما مقدس و بزرگ است و مشکلات هم بزرگ هستند؛اما مشکلات را باید آسان گرفت.استقلال و آزادی هزینه دارد، ما هرگز نمی خواهیم برده آمریکا بشویم./

پایان پیام

نظر شما