شناسهٔ خبر: 32494073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلمرادی تاکید کرد:

عربستان و امارات بازنده اصلی بازی نفتی آمریکا/هنرما تبدیل تهدیدها به فرصت است

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:همدستی کشورهای منطقه با آمریکا باعث شده است که آنها در سیاست گذاری غلط و ضدبشری گستاخ تر شوند.

صاحب‌خبر -

علی گلمرادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ادعای آمریکایی ها در رابطه با به صفر رساندن فروش نفت ایران غیرعملی است،گفت:همدستی کشورهای منطقه با آمریکا باعث شده است که آنها در سیاست گذاری غلط و ضدبشری گستاخ تر شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته عربستان می خواست که تولید نفت را در اوپک کاهش دهد،اما با این اتفاق تلاش می‌کند که این تولید افزایش پیدا کند،مطرح کرد: آمریکاکشورهای عربی منطقه ازجمله عربستان و امارات را مجبور کرده است که جای ایران را بگیرند؛قطعاً و یقیناً این ها نمی توانند به صورت یک استراتژی ثابت و پایدار این مسئولیت را انجام بدهند.

بیشتر بخوانید:

عربستان و امارات در کوتاه مدت می توانند خلا نفتی را جبران کنند

نماینده مردم امیدیه،هندیجان و ماهشهر در مجلس ادامه داد:شاید این کشورهای عربی بتوانند با جمع کردن همه امکانات ،برای مدت زمان کوتاهی این خلاء نفتی را پوشش دهند یا پر کنند،البته به طور قطع در بلندمدت با شکست مواجه می‌شوند و بازنده این داستان امارات و عربستان خواهند بود.

 وی با بیان اینکه ایران بازار نفت خود را پیدا خواهد کرد،تاکید کرد:در مقابل تصمیماتی که آنها عملی می‌کنند و سیاست گذاری های آن ها اقدامات عملی در نظر خواهیم گرفت،ما آنها را رصد می‌کنیم و همیشه این آمادگی را داشته و داریم که در مقابل سیاست های غلط آنها راهبردهای موثر،موفق و کاربردی برای خودمان تعریف کنیم.

برنامه‌ها و راهبردهایی برای کم کردن آثار منفی تصمیمات غلط آمریکا داریم

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر اینکه ما خیلی نگران نیستیم،مطرح کرد:تصمیماتگرفته شده درباره لغو معافیت های نفتی اول به آنها آسیب و ضرر می رساند و بعد به کشورما.ما هم برای این که آثار منفی این تصمیمات غلط را کم کنیم،برای خود برنامه‌ها و راهبردهای داریم که به موقع و به جا از آنها استفاده می‌کنیم،تا الان هم توانستیم موفق شویم.

گلمرادی اظهار کرد:البته این یک واقعیت است که این درگیری ها،موضع گیری ها و اقداماتی که امروز در فضای بین المللی به خاطر زیاده‌خواهی آمریکا شکل گرفته است،جامعه جهانی را با مشکلات مواجه کرده است و دیگر کشورها هم تحت فشار هستند،ولی ما تسلیم نمی شویم و باید مقاومت کنیم.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان این که هنر ما در این است که ما بتوانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم،تصریح کرد:باید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم؛از نقاط قوت و از فرصت ها بهره گیری کنیم و مراقب هستیم؛ تا به الان هم نسبتا خوب عمل شده است یعنی توانستیم آثار منفی این تصمیمات غلط را تا حدودی مدیریت کنیم./

پایان پیام

نظر شما