شناسهٔ خبر: 32494072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی:

تحریم‌های آمریکایی ها فوق CFT و پالرمو است

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:رفتار آمریکا در جامعه جهانی قلدرمابانه است و بر هیچ تعهدی پایبند نیست.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تاکید بر رفتار غیرکارشناسی و خصمانه آمریکایی ها نسبت به جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف،گفت:رفتار بر خلاف موازین بین المللی آمریکایی ها قطعاً روی کسانی که طرفدار پالرمو و CFT بودند تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به رفتار آمریکا در مورد سپاه پاسداران و لغو معافیت های نفتی ،افزود:کاملاً ملموس است که آمریکایی را پایبند به موازین بین المللی نیستند؛حالا عضو CFTهم بشویم و پالرمو را هم بپذیریم بازهم آنها رفتار خودشان را دارند.

بیشتربخوانید:

 

رفتار آمریکا در جامعه جهانی قلدرمابانه است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجس با بیان اینکه از اول هم مخالف پالرمو و CFT بودم و در مخالف آن ها در صحن علنی نطق داشته ام،ادامه داد: استدلال بنده این است که آمریکایی هایی که به برجام وفادار نیستند به این توافقات هم وفادار نخواهند بود و کنوانسیون ها را نادیده خواهند گرفت.

وی با تاکید بر عدم پایبندی آمریکا بر توافقات بین المللی،پیمان ها و تعهدات جهانی مانند برجام و تعهدات پاریس،مطرح کرد:رفتار آمریکا در جامعه جهانی برخورد قلدرمابانه است و بر هیچ تعهدی پایبند نیست و این اقدام آمریکایی‌ها روی ذهنیت مجمع تشخیص تاثیر خواهد گذاشت.

نقوی حسینی با تاکید براینکه در پاسخ به این سوال که عدم قبول کنوانسیون های مختلف مانند پالرمو بر شرایط اقتصادی کشورمان تاثیر نخواهد گذاشت، مطرح کرد:به نظرمن تحریم‌های آمریکایی ها فوقFATF ،فوقCFT و پالرمو است یعنی بالاتر از این موضوع است،به طور مثال آلمان نمی گوید به دلیل نپذیرفتن FATF با ایران همکاری نمی کنم،بلکه می گوید به خاطر تحریم‌های آمریکا با شما کار نمی کنم.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:از آنجاکه تحریمهای ضدایرانی فوقFATF ،CFT و پالرمو است،بنابراین پذیرفتن این ها از طرف ما فقط دست و پای ما را بیشتر می بندد و تأثیری در بهبود شرایط اقتصادی کشورمان نخواهد داشت./

پایان پیام

نظر شما