شناسهٔ خبر: 32494020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابوترابی با اشاره به تأثیر تحریم‌های نفتی بر قیمت بنزین در ایالات متحده مطرح کرد؛

فشار قریب‌الوقوع احزاب آمریکا به ترامپ به‌خاطر افزایش بهای بنزین

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است از آنجایی که بنزین نبض آمریکا است، احزاب سیاسی این کشور مانع ادامه پیدا کردن وضعیت فعلی می‌شوند چرا که افزایش قیمت نفت جهانی تأثیر مستقیم روی افزایش قیمت بنزین در این کشور دارد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام مهلت معافیت 8 کشور خریدار نفت ایران از سوی آمریکا، گفت: این اقدام آمریکا باعث افزایش قیمت بشکه های نفت شد.

احزاب سیاسی آمریکا افزایش قیمت بنزین در این کشور را برنمی‌تابند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت بنزین در آمریکا در ارتباط مستقیم با قیمت نفت خام جهانی است، عنوان کرد: مصرف بنزین در آمریکا بسیار بالا بوده و در واقع نبض این کشور است لذا احزاب سیاسی آمریکا نسبت به قیمت آن حساس هستند و قطعا به زودی به دولت ترامپ در این باره فشار می آورند.

وی افزود: از سوی دیگر جمهوری اسلامی که منافع خود را در تأمین فروش نفت می داند اگر آن را در خطر ببیند، می تواند تنگه هرمز را که از آب های سرزمینی ایران محسوب می شود به روی نفتکش ها ببندد چرا که این تنگه یک دره آبی است که تمام در خاک جمهوری اسلامی قرار دارد.

ابوترابی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممانعت از خروج نفت از طریق تنگه هرمز به ضرر هند و چین نخواهد بود، عنوان کرد: اصلا مهم نیست نفت از این قسمت به سوی کدام کشورها می رود و این مسیر صرفا برای هند و چین نبوده و سایر کشورها و حتی کشورها اروپایی نیز بعضا از این مسیر نفت دریافت می کنند، کما اینکه صرفا یک توقف و ممانعت کوتاه در مسیر نفتکش ها نیز هزینه زیادی را به آنها متحمل می کند و قیمت نفت را افزایش می دهد.

اتحاد بین‌المللی علیه بی‌نظمی جهانی ترامپ در حوزه نفت

وی در ادامه با بیان اینکه امروز با فاشیسم بین المللی به نام ترامپ روبرو هستیم که قواعد بین المللی را رعایت نمی کند، یادآور شد: ترامپ نظم جهانی را به هم ریخته لذا انتظار داریم کشورهای بزرگ دنیا همچون چین، هند، ژاپن، روسیه، ترکیه و حتی کشورهای اروپایی جلوی آمریکا بایستند.

ابوترابی ادامه داد: امروز شاهد کشورها به سمت اتحادی علیه بی نظمی ترامپ در جهان می روند و متحدان استراتژیک ما یعنی هند، چین، ترکیه، عراق و روسیه عنوان کرده اند که خرید نفت از ایران را ادامه می دهند و فقط محل و نوع پرداخت تغییر خواهد کرد و همچنان پشتیبان ما هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در این بین کشورهایی همچون کره جنوبی و ژاپن سیاست متفاوتی داشته و همراهی لازم را با ایران ندارند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و یونان نیز از پیش از این دارای معافیت تحریمی نفت بودند اما خودشان طی یک سال گذشته اقدام به خرید نفت از ایران نکردند لذا نمی توان گفت آنها به خاطر اظهارات ترامپ منع خرید شده اند./

پایان پیام

نظر شما