شناسهٔ خبر: 32493991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خطر فضای مجازی در کمین سلامت کودکان است

وابستگی بیش از حد کودکان به فضای مجازی می تواند مخاطراتی جدی برای سلامتی کودکان داشته باشد و این مخاطرات جسمانی و روانی هستند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وابستگی بیش از حد کودکان به فضای مجازی می تواند مخاطراتی جدی برای سلامتی کودکان داشته باشد و این مخاطرات جسمانی و روانی هستند.

سازمان بهداشتی نگران است اگر کودکان مدت زمان زیادی در معرض این دستگاه‌ها قرار بگیرند، سلامت رفتاری و میزان خواب آن‌ها با مشکل روبرو شود. دکتر فیونا بول در این رابطه می‌گوید: «پیشرفت فعالیت‌های فیزیکی و خواب خوب در کودکان باعث پیشرفت فیزیکی، جسمی و سلامت روانی شده و از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های سخت در آینده جلوگیری می‌کند.»

به طور کلی سازمان بهداشت جهانی میزان دسترسی کودکان به دستگاه‌های هوشمند را به این شرح پیشنهاد می‌کند:

  • کودکان زیر یک سال به هیچ عنوان نباید در معرض صفحه نمایش باشند. نوزدان نباید بیشتر از یک ساعت در کالسکه‌ها، صندلی‌های بلند و حامل‌های دارای کمربند قرار بگیرند. اگر کودک هنوز توانایی حرکت نداشته باشد، باید حداقل ۳۰ دقیقه مشغول سینه‌خیز رفتن باشد.
  • دسترسی کودک یک ساله به دستگاه هوشمند توصیه نمی‌شود و این مقدار برای کودک ۲ ساله، کمتر از یک ساعت خواهد بود. بچه‌های بین یک تا دو سال باید روزانه ۳ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.
  • کودکان بین سه تا چهار سال نباید بیشتر از یک ساعت با موبایل و تبلت بازی کنند. کودکان در این بازه سنی باید حداقل ۳ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.

پیش از این هم اعتیاد به باز‌های ویدیویی در لیست اختلالات روانی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته بود.

دیجیاتو 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما