شناسهٔ خبر: 32493931 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مسئولان پیش بینی می کنند:

امسال سال فراوانی و ارزانی میوه هاست

مسئولان و باغداران با اشاره به وضعیت مناسب اقلیمی و بارندگی ها پیش بینی کردند تولید میوه و تره بار امسال تا 30 درصد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  حاجی وند مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: وضع تولید میوه در کشور عالی است.
 
 حاجی وند با اشاره به رتبه های خوب ایران در تولید سیب و انگور و گردو و پسته در جهان افزود:  امسال سال فراوانی میوه است به گونه ای که سال 97 تولید سیب 3.2 میلیون تن بود و امسال پیش بینی ها این است که میزان تولید سیب به 3.8 میلیون تن خواهد رسید.
 
مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ان شاء الله امسال در اغلب محصولات 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت و در بحث قیمت هم با توجه به افزایش تولیدات و با نظارت دستگاه های نظارتی و مسئول با کاهش قیمت ها روبرو خواهیم بود.
 
امسال سال فراوانی و ارزانی میوه هاست 
 
او درباره برنامه های جهاد کشاورزی برای سال آینده نیز گفت: از مهمترین برنامه های ما اصلاح و بازسازی باغات درجه 2 قدیمی و حذف یا اصلاح باغات درجه 3 است، زیرا باید باغداری با روش ها و تکنیک های جدید شکل بگیرد، و یکی دیگر از برنامه های ما سرشاخه کاری گردو و بادام و پسته و تغییر تربیت انگورهای خوابیده با ایستاده است. 
 
مجتبی شادلو عضو هیئت مدیره اتحادیه باغداران نیز گفت: بر اساس پیش بینی ها و شرایط اقلیمی امیدواریم افزایش محصولات ما بیش از 20 درصد باشد و من پیش بینی می کنم حدود 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم. 
 
او با ابراز امیدواری درباره اجرای قانون تمرکز و کوتاه شدن دست واسطه ها و کاهش قیمت افزود: امیدواریم با افزایش تولید، به بحث صادرات و بازار یابی هم توجه شود و این افزایش تولید به دغدغه تبدیل نشود.
 
امسال سال فراوانی و ارزانی میوه هاست 
 
ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی هم وضعیت تولید میوه و تره بار را بسیار عالی و خوب توصیف کرد و گفت: با افزایش تولید قیمت ها هم کاهش خواهد یافت منتهی باید قانون تمرکز،  تمام و کمال اجرا شود و ما باید بتوانیم 25 درصد غرفه ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا محصولات را با حداقل قیمت به دست مصرف کننده برسانند. 
 

نظر شما